Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vrachtvaarders
Wim Vink:
De Cornelia Alida vaart de haven van WTs uit.
foto: coll. D.v.d. Horst
Gijsha:
--- Citaat van: nyn op 23 mei 2007, 21:56:58 ---Ik denk dat Grey hier zeker op kan antwoorden.
Schipper Boon voer altijd met de Twee Gebroeders, zijn zoon Cor volgens mij ook.
Later inderdaad Gerrit Alkema en Jopie Beuker. Zij bemanden echter ook na de verkoop van de Twee Gebroeders en na de verbouwing van schelpenzuiger naar beurtvaarder de Noordsvaarder.
--- Einde van citaat ---
Hierbij de melding in de Leeuwarder Courant van 13 april 1964 over de overname van de "Twee Gebroeders" door Doeksen.
Groet,
Gijs Hesselink
Gijsha:
--- Citaat van: Wim Vink op 15 juli 2012, 17:20:59 ---De Cornelia Alida, een scheepje met een lange historie, zie SSS, blz. 315. Buiten wat jaartallen staat er weinig geschreven over dit schip qua levensloop, eigenaren en verdere wetenswaardigheden. Wanneer het schip is afgevoerd van de sterkte, staat niet beschreven. Bijgaande foto is uit 1961.
Daarnaast heb ik nog een paar plaatjes uit datzelfde jaar, maar van later datum is mij geen afbeelding bekend. Wie weet er meer van dit vrachtvaardertje?
foto: coll. Tjebbe Cupido.
--- Einde van citaat ---
Een artikel uit de Leeuwarder Courant van 1 mei 1957 over de inzet van de Cornelia Alida in de beurtdienst Terschelling-Leeuwarden v.v.
Groet,
Gijs Hesselink
Gijsha:
--- Citaat van: Gijsha op 14 mei 2014, 12:01:22 ---
--- Citaat van: Wim Vink op 15 juli 2012, 17:20:59 ---De Cornelia Alida, een scheepje met een lange historie, zie SSS, blz. 315. Buiten wat jaartallen staat er weinig geschreven over dit schip qua levensloop, eigenaren en verdere wetenswaardigheden. Wanneer het schip is afgevoerd van de sterkte, staat niet beschreven. Bijgaande foto is uit 1961.
Daarnaast heb ik nog een paar plaatjes uit datzelfde jaar, maar van later datum is mij geen afbeelding bekend. Wie weet er meer van dit vrachtvaardertje?
foto: coll. Tjebbe Cupido.
--- Einde van citaat ---
Een artikel uit de Leeuwarder Courant van 1 mei 1957 over de inzet van de Cornelia Alida in de beurtdienst Terschelling-Leeuwarden v.v.
Groet,
Gijs Hesselink
--- Einde van citaat ---
In elk geval wordt de Vrouw Elisabeth (vroegere naam van de Cornelia Alida) al genoemd in de Leeuwarder Courant van 9-11-1910, toen het schip liggende in Harlingen tijdens een storm zo was gaan slingeren, dat de 21-jarige dochter van schipper Wijbrandi in het ruim viel en zwaar gewond raakte.
Wim Vink:
Nogmaals de Cornelia Alida, nu de achterzijde.
foto: coll. D. v.d. Horst
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie