Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vrachtvaarders
PiebeJanMan:
Zwerver vanuit de lucht:
cees:
Voor de liefhebbers! De voormalige "Twee Gebroeders" nu "Vlieland" is te koop. Ik liep er vanmiddag langs en zag het bord met het volgende telefoonnumer: 050 3111404
cees:
Via de link krijg je inderdaad een "Vlieland", maar deze heeft niets te maken met schepen van Doeksen.(de foto althans)
Jan Leenstra:
Bericht verplaatst vanuit topic EVALUATIE. Het schip met het donkere stuurhuis is de Hollandia waarvan ook een foto op de hoofdsite te vinden is. Dit Tjalkschip is rond 1904 gebouwd en gebruikt als kolenlichter. Op 11 januari 1946 is het schip achter de 'Borndiep' van Terschelling naar Groningen gegaan wegens verkoop. De foto komt uit de collectie van W. Lublink.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Willem,
Ik heb ze in goede orde ontvangen, waarvoor grote dank, en inmiddels geplaatst bij het vlootoverzicht. Ik mis er nog een aantal. Van de Zeehond (2) vind ik er nog wel 1. Er ontbreken nu nog foto's van de Midsland1/Brandaris, Catharina, Skylge en de Zeehond. Hulp gezocht dus!! Voor de rest is het overzicht aardig compleet geworden. Op- en/ of aanmerkingen graag. Volgende stap is om bij alle foto's de bron te vermelden. Wanneer je dan op het plaatje staat met je muis dan zie je de bron verschijnen. Zie foto's Trio en Hollandia. Stap daarna is om bij elk schip een link te maken naar de foto's van de desbetreffende schepen. En die albums maken dat is nog wel even een klus. Maar als het overzicht klaar is dan kan ik bij alle pagina's verzijzingen(linken) maken naar de albums. En dat is weer snel.....
Ik heb hier op het forum trouwens een foto geplaatst waarvan ik denk dat dit ook de Hollandia is, echter met donker stuurhuis. Kan jij mij uit mijn lijden verlossen Willem?
Op de achtergrond trouwens de Oceaan(1)
tweegebroeders:
Foto van de Twee Gebroeders in de haven van Vlieland toen nog in eigendom van Boon Transport Bedrijf BTO foto gemaakt in de winter van 1946 ( door Ties Grijpstra )
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie