Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vrachtvaarders
Wim Vink:
In de Schuttevaer van 3 mei j.l. stond een aanvullend verhaal over de Zwerver (als reactie op de eerdere publicatie van 19 april in dat blad). Het betreft dan wel niet een gebeurtenis uit de Doeksen-tijd, maar een voorval uit de voorgeschiedenis daarvan.
willem boot:
--- Citaat van: ben op 21 november 2007, 17:05:20 ---Brandaris II: hier is haar geschiedenis. Zij werd als kustvaarder Zwerver gebouwd in 1929 voor J.Otto, Bruinisse bij scheepswerf De Vooruitgang, Gouwsluis.
--- Einde van citaat ---
De man voor wie de boot werd gebouwd was J. Otte (met e), dus niet Otto (met o).
grey:
Hallo allemaal,
Er werdt in deze toppic al eerder vermeld dat de Vlieland, ex Twee Gebroeders te koop is.
Via Arie Boon kreeg ik de volgende site www.Fikkers.nl ,onder item 2420 kun je het schip uitgebreid bekijken.
Als je de huidige woonkamer op het schip ziet kun je je niet voorstellen dat in het verleden daar een wagon kolen (20 ton) in werd gestort en dit voor een deel met een schepbak er uit werd gehesen. Het laatste ging dan gewoon met de schep de bak in...!
Groet Grey.
Jan Leenstra:
Mooie foto's! En dan te bedenken dat het schip eigenlijk gesloopt zou worden door de Fa Slooten.
Marten-Jan van Zanden:
Ik hoop dat deze Dirk Zorgdrager dit bericht nog even leest.
Zou mooi zijn als je als lid wilt aanmelden.
Het zou namelijk best mogelijk zijn dat Je, Jij, U , een schat van info hebt uit die tijd.
Ook krijg je hierbij antwoord van Arthur.
Hallo Pollendam,
Ik was blij verrast met de reaktie van Dirk Zorgdrager junior. Ik ken de man natuurlijk niet, maar zou jij mijn dank aan hem kunnen overbrengen? Ik vind het namelijk altijd reuze leuk, nieuwe dingen tehoren van mensen uit mijn verleden, "ome" Dirk was mij zeer dierbaar. En misschien heeft hij in zijn familiearchief nog wel ergens een foto van dat bootje en/of haar bemanning...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie