Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vrachtvaarders
Jan Leenstra:
Ben, jij hebt heel veel connecties met andere forums en personen die in de binnenvaart zitten. Van de eigenaar kreeg ik bericht dat het schip beschreven staat in 'schepen die blijven'van de LVBHB .
Kan jij eens om je heen vragen als er iemand die beschrijving kan scannen voor ons?
arthur:
Nog een bijna vergeten schip, de TWEE GEBROEDERS. Ik heb van '68 tot en met '77 als vakantiewerker op de kade van Doeksen gewerkt;
Jan Leenstra:
Klopt helemaal de naam Boon, ik weet alleen niet meer precies hoe. Ik hoop dat T de Zeeuw ons kan helpen.
nyn:
Ik denk dat Grey hier zeker op kan antwoorden.
Schipper Boon voer altijd met de Twee Gebroeders, zijn zoon Cor volgens mij ook.
Later inderdaad Gerrit Alkema en Jopie Beuker. Zij bemanden echter ook na de verkoop van de Twee Gebroeders en na de verbouwing van schelpenzuiger naar beurtvaarder de Noordsvaarder.
Jan Leenstra:
Het schip is later naar het sloop bedrijf Slooten in de Wormer gegaan. Het zou gesloopt worden maar ik heb wel eens geruchten gehoord dat dat niet is gedaan en dat het schip ergens in Groningen moet liggen.
Een kennis van mij is een vroegere vriend van de zoon van het sloopbedrijf. Van alles werd een journaal bijgehouden. Hij zou ooit nog eens contact opnemen om te zien wat er nu daadwerkelijk is gebeurd met het schip. De zoon is echter geemigreerd naar Australie. Ik zal er nog eens achteraan gaan.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie