Hallo allemaal.
Stelde ik vanmiddag de vraag over de machist die mee zou gaan en gelijk had ik antwoord, dank daar voor.
Intussen nog een van mijn bronnen gesproken en wat de berichtjes van Jellle en Bertje betrefd over die kraan het volgende.
Bertje zat er niet zo ver naast want het is de bestaande kraan die gebruikt werd voor de man over boord boot.
De reden dat de kraan verplaatst is is omdat de (ex) OV altijd stuurboord aan de wal ging en de kraan bakboord stond. Bij z'n nieuwe baas gaat het schip bakboord voor de wal dus moest de M O B boot ook naar de andere kant.
Dit is ook de reden dat er aan bakboord een extra deur is ingezet waar de passagiers van boord kunnen. Het schijnt de bedoeling te zijn om daar later een grotere waterdichte schuifdeur in te zetten wat mogelijk op IJsland zal gebeuren.
Wat de route betreft is het mogelijk de bedoeling om via de Shetland eilanden te gaan. Ik weet niet of men daar ook nog gaat bunkeren maar het lijkt een logische route, mocht het verder naar het westen minder weer zijn kun je daar altijd nog even schuilen.
Dit was het voor dit moment groeten, Grey.