Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
Vriend:
--- Citaat van: PiebeJanMan op 17 april 2011, 11:15:56 ---Leuk gedaan. Ook leuk om te zien dat er eigenlijk best nog wel veel verschillen zijn!
--- Einde van citaat ---
Nu je het zegt, als je een tijdje kijkt zijn er inderdaad best nog wat verschillen naast de lengte:
- De grootte van de zijgangen onder het stuurhuis (waar in de AG Ems tijd de reddingsboten hingen);
- De reling van die zijgangen (bij de Midsland gesloten);
- De vorm van de kop;
- De deuren voor het autodek;
- De plaats van de deur helemaal vooraan in de rij met ramen (bij de OV eerst een raam);
- De achterste trap naar het bovendek is andersom geplaatst;
- De plaats van de diagonalen;
- Het formaat van Doekie.
Weet iemand wat het vierkante kastje/console op de rand van het bovenste dek is, tussen de twee trappen naar boven? De Midsland heeft dat niet.
PiebeJanMan:
Dat zijn wel zo'n beetje alle verschillen. Bij de OV liepen de diagonalen ook nog door in de schoorsteen.
Van voren naar achteren bij de OV: Brandslang (oranje/rood), Reddingsvlotten (witte bakken), ontschepingsladder (oranje in blauw omhulsel).
Welke bedoel je?
Kijk anders op de 1e pagina van deze topic ;)
Vriend:
Als ik op de eerste pagina van dit topic kijk, dan zie ik dat er blijkbaar later op die plek drie reddingsvlotten (in de cilindervormige bakken) zijn geplaatst. Ik heb het kastje/de console op onderstaande foto gemarkeerd met een rood cirkeltje.
Vriend:
Ik zie nu pas dat er een stukje verhoogd dek achter het stuurhuis is aangebracht. Op eerdere foto's is die ook al te zien. Niet echt fraai, maar wel een leuke aanpassing voor de passagiers omdat je zo over de stuurhut heen kunt kijken.
Vriend:
Bedankt voor de foto's Jan. Ik herinner me nu weer dat dit de stabilisatietanks zijn waar eerder over gesproken is in dit topic. Volgens mij heb je eerder foto's hiervan geplaatst http://www.schepenvandoeksen.nl/forum/index.php?topic=7.msg16806#msg16806 maar zijn deze weggevallen door de verhuizing van het forum, staan ze er nu weer mooi op ;)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie