Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]

<< < (38/72) > >>

borie:
Hee hallo, nog even over die tank.

Ik neem aan dat die tank inderdaad helemaal afgetopt wordt om zo het richtend vermogen van het schip te verminderen. Het schip zal nog net zo ver slingeren, alleen zal de snelheid verminderen.

Vullen ze die tank niet helemaal af, krijg je een slacke tank, kortom krijgt het schip een helling, dan zal het door het klotsen van het water in de tank naar de lage kant lopen en het schip inderdaad een tik na krijgen bij het slingeren. Wanneer die tank te groot is kan zelfs de stabiliteit zover afnemen dat het schip niet meer overeind komt.

Dit is op deze schepen zowieso een risico doordat het een redelijk open autodek heeft, je wilt niet weten wat er in een beetje zeegang kan gebeuren als er 10 cm water aan dek blijft staan.

groeten,

Floris

Vriend:
Een foto die ik vond in de VVV gids van Vlieland uit 2006. Centraal in deze gids stond het 100 jarig bestaan van de VVV en daarom staan er ook wat voormalige Doeksen schepen in. Deze van de Oost-Vlieland in het ijs vond ik wel de moeite waard om te scannen en hier te plaatsen.

jantravel:
Deze foto is gemaakt op 1 februari 2009. De kenmerken van zijn eerdere staat van dienst waren nog steeds duidelijk aanwezig. Hij vertrok om 15.00 uur voor zijn dagelijkse overtocht met 1 vrachtwagen plus aanhanger en 2 personen auto's. Hoeveel voetpassagiers aan boord waren is mij onbekend maar dat zullen er niet veel geweest zijn.

PiebeJanMan:
kwam nog een plaatje tegen van de Oost-Vlieland:


Bron: http://www.leerwiki.nl/Het_Friese_Waddeneiland_Vlieland

PiebeJanMan:
Een filmpje van de Baldur (ex- Oost-Vlieland), varend in IJsland:

http://www.clipcanvas.com/video-footage/brjanslaekur-iceland-ferry-ship-aerial-55883.html

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie