Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]

<< < (32/72) > >>

Humtidumty:
Helemaal duidelijk Pieter.
Dank je wel voor de heldere uitleg.
Gr, Richard

Jon:
Dus als ik het goed heb, dan zit op de foto de Baldur al met 100 toeren over het kritisch toerental heen? Of is die 230/260 maar een indicatie?

Of zie ik iets over het hoofd?

natureboy:
Hoi Jon,

Ik ben bang dat je een kleinigheidje over het hoofd ziet, Tussen 230 en 260 omw/min is het kritisch toerengebied, onder de 230 en boven de 260 kan je rustig draaien zonder dat er iets aan de hand is, alleen tussen die twee waarden -245 omw/min bijvoorbeeld- moet je zo kort mogelijk draaien, alleen tijdens het opvoeren en afslacken kom je  kortstondig in het kritisch toerenbereik, en voor alle duidelijkheid die 230/260 is dus ook geen indicatie maar een reel gegeven, waar je rekening mee moet houden als je aan de brandstofhandels staat.

Pieter

borie:
Op de schepen waar ik op rondvaar zit er vaak een behoorlijk verschil tussen de toeren die je in de mk afleest en op de brug..

natureboy:
Tja, je bent machinist om dat soort zaken voor te wezen en eventueel te corrigeren, maar reders geven  tegenwoordig de voorkeur aan andere zaken, ik denk dat ze het liefst een gedresseerde aap beneden zouden zetten, die is tevreden met een tros bananen. en stelt ook geen eisen aan salaris etc.

Pieter

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie