Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
l.veenstra:
--- Citaat van: Rik op 22 augustus 2006, 22:28:58 ---Nou ik heb al heel wat foto's gezien van de oost-vlieland en daar waren die kleppen/deuren voor het autodek dicht. Was hier een reden voor?
--- Einde van citaat ---
Zomerdag was de voor deur vaak open i.v.m. door stroming van frisselucht,en dat was ook geen probleem.
Bij slecht weer werd de deur altijd gesloten omdat er in de vliesloot met name bij west/noordwestenwind) er nogal veel buiswater over kwam.
Door de deur te sluiten voorkwam men dat dit via het auto dek naar binnen kon komen.
Dit leverde niet alleen bescherming op voor de voertuigen op het autodek(de auto's op het achterdek stonden tenslotte ook in weer en wind ) maar zorgde er ook voor dat er geen water aan boord kon lopen.
(En waarom je geen water op het auto dek wil,kan je terug vinden in de ramp van de hareld of free enterprise)
mvg Lars
jelle:
Water op het Autodek als de Midsland en Oost-Vlieland is geen probleem. Aangezien het water er zo weer af kan lopen via de gaten en het achterdek.
marten:
Water op het dek is wel een probleem. Ik denk niet dat passagiers/automobilisten dat "vretende" zoute-water onder de auto willen hebben!
Groeten,
Marten.
Jon:
Inderdaad is dat niet slim.. Gisteren naar Texel geweest, en iemand van de bemanning haalde een spuit met een handpomp eraan uit een kast, en spoot daarmee de camera's af die daar hangen aan boord, op de Dokter Wagemaker.. Voor zout aanslag.
En dat op +/- 15/20 meter hoogte.
PiebeJanMan:
bij het surfen kwam ik dit tegen, met een aantal werffoto's van de oost-vlieland
http://www.welsec.nl/projecten/project-details/article/13/11/
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie