Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
Rik:
Waarom werd er eigelijk altijd met de deuren dichtgevaren??
Rik:
Nou ik heb al heel wat foto's gezien van de oost-vlieland en daar waren die kleppen/deuren voor het autodek dicht. Was hier een reden voor?
PiebeJanMan:
ik denk dat het met het spatwater in het gat tussen vlie en tersch. te maken heeft, vanwege de auto's en vooral fietsen die er dan staan (roest gaat sneller bij zout water)., maar misschien gaf het ook wel een stukje stevigheid..
Jon:
--- Citaat van: Rik op 22 augustus 2006, 22:28:58 ---Nou ik heb al heel wat foto's gezien van de oost-vlieland en daar waren die kleppen/deuren voor het autodek dicht. Was hier een reden voor?
--- Einde van citaat ---
Bij alle schepen zijn meestal de kleppen wel dicht.. (Behalve Vlieland dan, maar die heeft de kleppen hoog in de romp zitten) Vooral bij de Friesland natuurlijk. Ik kan me wel een keer indenken bij de Midsland of de Oost-Vlieland, dat ze de kleppen open hadden, en dat daaronder een auto stond, omdat het anders niet helemaal paste aan boord.
Rik:
O, Oke.. nu snap ik het! want toen ik naar Terschelling ging was de klep van de Midsland wel open.
Bedankt voor de info! ;)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie