Schepen van Doeksen > Doeksen slepers

Holland - museumschip

<< < (13/65) > >>

PiebeJanMan:
Ook tijdens de havendagen: vrijdagavond/nacht in de haven:

Wim Vink:
De Holland kwam zondagmiddag 13 juli 2008 weer op Terschelling aan om drie weken bezichtigd te kunnen worden, mede dankzij het werk van de Stichting Gūzjen.

jcote:
Is herinneringen ophalen (mijmeren voor mijn part), niet het leukste wat er is? Ik zou mijn moeder eens een keer achter het toetsenbord moeten zetten (zij wordt 76) en kent de Holland nog goed als passagiersboot. Zij kwam al op Terschelling in '46 en kent de boot goed.

Zelf vaar ik elke donateursdag mee en op mijn verjaardag, toen ik weer eens terugkwam van het eiland (oktobervakantie), voer ze langs de Friesland, op weg naar 'huis'. Een leuk cadeautje.

Jammer overigens dat ze op het eilanderfeestje van eind mei, toen ze op de Noordzee bij Paal 8 lag helemaal in de mist verdween. Dus geen foto's helaas.

Jacqueline

Wim Vink:

--- Citaat van: Thasos op  9 november 2008, 17:49:17 ---Dank je Piet, het was wel een bijzondere manoevre. De Holland ging  de Kom in en kwam met de kop tegen de slikrichel achter de westelijke havendam. Heb er nog even aan gedacht om te lopen maar na een paar minuten kwam er weer beweging in en sloeg ze achteruit naar de eerste steiger. Vermoedelijk moest ze wachten op het vertrek van wat bruine vloters daar. Uiteindelijk startte de filmmiddag aan boord daardoor een half uurtje later.
Groeten Jan

--- Einde van citaat ---

Jan, bedankt voor de uitleg.
Via de webcam zag ik e.e.a. gebeuren en vroeg me al af wat er gaande was. Dat is nu duidelijk.

PiebeJanMan:
Deze maand in de Maritiem Nederland:

Bron: Maritiem Nederland, nummer 2, maart 2009, pagina 17

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie