Schepen van Doeksen > Doeksen slepers
Holland - museumschip
andre:
Komende week (vanaf morgen) vaart de Holland in de "dienstregeling" op het traject den Helder-Oudeschild. Dit alles ter ere van het 100 jarige bestaan van de TESO.
Naar mijn mening heeft de Holland vroeger nooit uitgeholpen op dit traject, zoals ondere Doeksen schepen wel eens deden. Waarschijnlijk omdat de Holland nog een van de weinige schepen is uit een generatie vanuit de tijd dat de veerdienst nog werd onderhouden op Oudenschild denk ik.
Ik kan mij herinderen dat de reunie ""overstappen op de vlieree" van vorig jaar? ook met de Holland werd gedaan, terwijl die hier toch niet echt bij betrokken was destijds. Het blijft ook een mooi schip natuurlijk.
Gaat iemand nog naar het 100 jaar TESO toe, met de Holland? ben zelf helaas niet in de gelegenheid. de link: http://www.100jaarteso.nl/TESO/100jaar/nl/1/ :o
Marten-Jan van Zanden:
Vandaag naar Vlieland geweest.
Op de Terugweg kwamen we de Holland tegen.
Wim Vink:
Vanmorgen (5-9-2007, circa 7.00) zag ik op de AIS dat de Holland in het Stortemelk zat en verder naar buiten voer.
Toen ik vanmiddag naar huis ging (15.30) lag hij bij het Centraal Station in Het IJ te Amsterdam.
En zaterdag hoop ik hem weer tegen te komen, maar dan op Terschelling!
Foto: © Wim Vink
Wim Vink:
Vandaag (6-9-2007) lag de Holland nog steeds in de Amsterdamse haven, een reden voor mij om in de middagpauze de volgende foto's te maken:
Foto's: © Wim Vink
Bob Koetsier:
Weet iemand ook wanneer de Holland weer naar de werf gaat voor een verfbeurtje?
Vind namelijk dat ze der op bepaalde plekken slecht uitziet...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie