Schepen van Doeksen > Doeksen slepers

Holland - museumschip

<< < (32/65) > >>

Vriend:
In de machinekamer van de Holland gisteren. Voer voor techneuten  ;D

DSC1584-2.jpg
Schroefastunnel.

DSC1586-2.jpg
Typeplaat waarop het vermogen ontbreekt.

DSC1587-2.jpg
Motortype op de typeplaat, de 'B' staat voor drukvulling (blower).

DSC1590-2.jpg
Rechts boven de telegraaf zie je één van de twee turbines (blowers) voor de drukvulling.

DSC1592-2.jpg
DSC1593-2.jpg
DSC1598-2.jpg
Dit is de andere turbine voor de drukvulling aan de andere zijde van de motor, vlak voor de schroefastunnel.

DSC1599-2.jpg
Cilinder 9 van boven gezien. Rechts inlaat, links uitlaat met een de metertje voor temperatuur van de uitlaatgassen. Tussen de klepveren zie je de verstuiver, de dunne witte leiding vanaf de verstuiver is de brandstofretourleiding voor overtollige brandstof.

DSC1600-2.jpg
Links zie je (denk ik) een brandstoffilter en rechts (met het Y-stuk en zwarte afsluiterwieltje bovenop) moet dan de terugslagklep voor de startlucht zijn met daaronder de leiding voor de startlucht. Waar de koperen leiding links voor is weet ik niet, het zou met de ontluchting van het brandstoffilter te maken kunnen hebben.

DSC1603-2.jpg
DSC1606-2.jpg
DSC1609-2.jpg
De bovenste twee meters geven de vuldruk door de turbines aan. De twee rechter in de middelste rij geven de druk in de aanzetdrukvaten voor de hoofdmotor aan, de meest linker is ook voor een aanzetdrukvat. De onderste meter links is voor de sanitaire voorzieningen en die rechts is voor het drinkwater, de middelste weet ik niet (geeft een veel hogere druk aan dan de andere twee).

Foto's: © Jeroen Vriend

Germen:

Een foto van de Holland
 Harlingen 7-3-2010

Groetjes Germen

Bert Gritter:
Wat is de reden dat de holland in troon (schotland) is?

cees:
De Holland doet bijna jaarlijks een Schotlandtocht voor belangstellenden tegen betaling.

Vriend:
Onderstaande ontving ik gisteren van de Stichting Zeesleepboot Holland via de e-mail.

Met de Holland naar Oerol

Zondag 19 juni vaart de Holland exclusief voor haar donateurs naar Oerol op Terschelling!
Vaar mee en beleef dit fantastische evenement aan den lijve.

We vertrekken vanuit Harlingen om 9.00 uur. Inschepen vanaf 8.30 uur.
Ligplaats Nieuwe Willemshaven te Harlingen.

Aankomst Terschelling: 11.00 uur.
Op Terschelling staat er een fiets voor u klaar.

Vertrek West-Terschelling 14.30 uur .U bent om 16.30 uur weer in Harlingen.

Kosten: 35 euro per donateur inclusief fiets.
Niet donateurs betalen 65 euro inclusief fiets. Voor dit bedrag wordt u tevens donateur van Stichting Zeesleepboot Holland voor 2011.

Kort samengevat:
Vertrek Harlingen 09.00 uur.
Aankomst Terschelling 11.00 uur.

Vertrek Terschelling 14.30 uur.
Aankomst Harlingen 16.30 uur.

Tip: leuk en origineel vaderdag kado!

U kunt zich aanmelden via info@zeesleepbootholland.nl

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie