Schepen van Doeksen > Doeksen slepers
Holland - museumschip
willem boot:
zout water bijt....... ;D
willem boot:
Ik ben vanavond echt even geschrokken. Kijk even op de site van de Stichting, daar staat een link op naar de reisjes TS-Hn. Daarbij een affiche voor deze reizen van de hand van Studio Eke van Mansveldt.
Ik heb zelden zo'n verschrikkelijke poster gezien. Elk aspect van het snelle en slanke karakter van de Holland is daarin vertaald in een grove, zwarte massa, waarin de lijn volstrekt ontbreekt. Het verloop van de boeggolf die zo specifiek voor de Holland is, is volstrekt gemist.
Ik heb zelden zo'n afschuwelijk stuk knoeiwerk gezien. De Holland onwaardig.
De "Studio" is overigens verantwoordelijk voor de enorme misser van het huisstijlproject van de Rederij, dus ook het oorspronkelijke inktzwarte blauw en de brekende diagonalen. Hoog tijd om eens te erkennen dat deze "Studio" geen enkel gevoel heeft voor lijnen in een schip, laat staan het karakter ervan......
sievert:
Jammer Jeroen dat je niet meekon.Ik was er wel na een 50 minuten durend verblijf op het eiland want ik kwam als laatste van boord van de Friesland. Het was een kalme overtocht met weinig gasten.Heel wat anders dan in 1965 toen ik voor de eerste keer hetzelfde tochtje mocht meemaken.
Vriend:
--- Citaat van: sievert op 7 augustus 2010, 12:33:31 ---Jammer Jeroen dat je niet meekon.Ik was er wel na een 50 minuten durend verblijf op het eiland want ik kwam als laatste van boord van de Friesland. Het was een kalme overtocht met weinig gasten.Heel wat anders dan in 1965 toen ik voor de eerste keer hetzelfde tochtje mocht meemaken.
--- Einde van citaat ---
Jij behoorde dus tot het (zeer) selecte gezelschap dat heeft meegevaren. Misschien dat ik er nog een dagje van maak deze zomer, tijdens ??n van de andere tochten. Ik vind het schitterend om op het sleepdek te staan vlak bij het water met het mooie geluid van de Werkspoor. Anders wordt het november tijdens de extra tochten voor de donateurs. En dan maar hopen op een stevig zeetje.
Vriend:
--- Citaat van: willem boot op 7 augustus 2010, 00:38:59 ---Ik ben vanavond echt even geschrokken. Kijk even op de site van de Stichting, daar staat een link op naar de reisjes TS-Hn. Daarbij een affiche voor deze reizen van de hand van Studio Eke van Mansveldt.
Ik heb zelden zo'n verschrikkelijke poster gezien. Elk aspect van het snelle en slanke karakter van de Holland is daarin vertaald in een grove, zwarte massa, waarin de lijn volstrekt ontbreekt. Het verloop van de boeggolf die zo specifiek voor de Holland is, is volstrekt gemist.
Ik heb zelden zo'n afschuwelijk stuk knoeiwerk gezien. De Holland onwaardig.
De "Studio" is overigens verantwoordelijk voor de enorme misser van het huisstijlproject van de Rederij, dus ook het oorspronkelijke inktzwarte blauw en de brekende diagonalen. Hoog tijd om eens te erkennen dat deze "Studio" geen enkel gevoel heeft voor lijnen in een schip, laat staan het karakter ervan......
--- Einde van citaat ---
Deze? De voorkant heeft wel iets weg van de bereboot. Ik snap hier dus helemaal niets van. Laatst las ik in de nieuwsbrief van de stichting een oproep voor oude foto's. Ik heb toen mooi oud materiaal ingestuurd, en daar zullen ze veel en veel meer van hebben. Daar zit toch wel iets tussen dat geschikt is voor deze poster, ook als je de foto abstract maakt?
Willem, jij mist vaak je gifgroene smiley, ik mis nu die emoticon die over zijn nek gaat..... ;D
Bron:http://www.zeesleepbootholland.nl/mogelijkheden/?ref=65
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie