Schepen van Doeksen > Doeksen slepers

Holland - museumschip

<< < (27/65) > >>

Vriend:
De Holland ligt voor het eerst voor de veerdienst van deze zomer klaar. Helaas ongeveer net zo veel (of moet ik helaas zeggen weinig) als later op de terugweg.

Foto's: © Jeroen Vriend

Vriend:
En daar gaat ie, had graag aan boord gezeten maar de vaartijden kwamen voor geen meter uit. Wat me opviel is dat vanaf de kant de klappen van de Werkspoor een stuk harder klinken als aan dek.

Vriend:
Afgelopen maandag op de weg terug kwamen we de Holland tegen die door verkeer eventjes moest inhouden.

willem boot:

--- Citaat van: Vriend op  4 augustus 2010, 21:31:51 ---Afgelopen maandag op de weg terug kwamen we de Holland tegen die door verkeer eventjes moest inhouden.

Foto's: ? Jeroen Vriend

--- Einde van citaat ---

Mooi verschil in tijd, nietwaar? Vanaf een simpel veerbootje als de Friesland even neerkijken op die geweldig grote zeesleper van toen.

Nou ja, mijn veerbootje was ook maar 37,05 m van kop tot kop. Er stonden wel schoorstenen van 6 m op.....  :D

Vriend:
Tja, dan is 'groot' maar relatief. De Friesland (1) ziet er op het IJsselmeer ook imposant uit, zeker als je vlak bij het water op de basaltkeien staat. Zie je het schip naast de huidige Friesland dan is het nog net geen miniatuur.....

Ik zag trouwens dat het teken van de boegschroef verdwenen is van de Holland. Dit is toch net als het teken voor een bulbsteven verplicht?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie