Schepen van Doeksen > Doeksen slepers

Holland - museumschip

<< < (26/65) > >>

Evert Jan:
Ook ik zou gisteravond met mijn zoon van 16 mee varen, de teleurstelling was echt heel groot!
Ik heb het Doeksen virus de afgelopen jaren er langzaam bij hem ingekregen en hij had er misschien
nog wel meer zin in dan ik! Precies de generatie die je er warm voor moet zien te krijgen!
Helaas maar 13 inschrijvingen terwijl 25 blijkbaar het minimum is. 10 augustus gaat vooralsnog we
door maar wel weer pas na 25 inschrijvingen...
Helaas ga ik zaterdag weer terug en helaas had ik gekozen voor de avondvaart, weer niet gevaren
met de Holland  :(  :(

willem boot:

--- Citaat van: Evert Jan op 29 juli 2010, 19:10:29 ---Ook ik zou gisteravond met mijn zoon van 16 mee varen, de teleurstelling was echt heel groot!
Ik heb het Doeksen virus de afgelopen jaren er langzaam bij hem ingekregen en hij had er misschien
nog wel meer zin in dan ik! Precies de generatie die je er warm voor moet zien te krijgen!
Helaas maar 13 inschrijvingen terwijl 25 blijkbaar het minimum is. 10 augustus gaat vooralsnog we
door maar wel weer pas na 25 inschrijvingen...
Helaas ga ik zaterdag weer terug en helaas had ik gekozen voor de avondvaart, weer niet gevaren
met de Holland  :(  :(

--- Einde van citaat ---

Ik vind dat toch wat onzorgvuldig. Nergens is aangekondigd dat er een minimum aantal boekingen nodig was. dat kan natuurlijk niet. Als je een aanbod doet en iemand neemt dat op die voorwaarden aan, dan heb je je -ook als stichting- daar maar aan te houden. Dat is gewoon burgerlijk recht.
Overigens: ik denk dat je hier het effect ziet, dat de herinnering aan een overtocht met de 'Holland' lang niet zo sterk leeft als men wel denkt. Op zich is dat een gevaarlijke zaak voor de stichting. Men zal veel ruimer bekend moeten zijn en...... vooral blijven. dat gaat niet helemaal goed, vrees ik.

Kijk nu eens hoe vaak en waar het schip in de publiciteit komt. Landelijk is dat buiten liefhebberskringen bijna 0.

Wim Vink:
47 jaar verschil: Holland in de werkelijke passagiersdienst en opnieuw uitgevoerd op 2 augustus 2010.

aug 1963

2 augustus 2010

Foto's: © Wim Vink

Wim Vink:
Aankomst Ts van de eerste "nagespeelde" passagiersdienst op 2 augustus 2010.

De voorzieningen waren enigszins knullig:
Er was geen walpersoneel van Doeksen aanwezig om trossen te beleggen.
De passagiersbrug was vergrendeld en kon niet direct zakken. "Gelukkig" was er EVT-personeel in de buurt die behulpzaam waren om de helpende hand te bieden (!).
Kortom, punten die voor verbetering vatbaar zijn.
Overigens telde ik nog geen 15 betalende passagiers.............
(Ik weet overigens niet hoeveel passagiers er van Ts naar Harl zijn overgevaren.)

Foto's: © Wim Vink

willem boot:
Als gezegd: de fraaie herinneringen spelen zich af in de grijze koppen van lieden die ergens midden jaren '60 naar TS kwamen. Ik denk dat die "mooie herinneringen" zwaar worden overschat. Het is natuurlijk prachtig als je mooi op het ruime dek van een zeesleper kan zitten in het zonnetje, met z'n dikke zeshonderden over de railing heenpuilen omdat er onvoldoende zitplaatsen zijn geeft een heel andere herinnering. De gemiddelde toerist interesseert het geen moer waar hij mee overvaart, als het maar comfortabel is, niet te "duur" en niet te lang duurt. Wil de stichting dit volhouden, dan zullen ze toch echt meer algemene goodwill onder het grote publiek moeten kweken dan blijven hangen op nostalgische gevoelens of Gooische milieufanaten die het liefst de konijnen tijdens Oerol zeer cultureel  over een golfterrein in de Terschellinger polder zien lopen. Het verbaast mij nog steeds dat er wel enorme kapitalen zijn om met droogvarende simulatoren zeebabies het vak te leren in plaats van ze met een echt schip de Gronden langs te sturen.

Trouwens, we gaan aan boord van de 'Holland' ook al zeewaardige verhalen zitten kletsen en dat kan best, mits door de juiste jongens gedaan, maar daar moet het niet bij blijven. Met verhalen leer je de echte, zogenaamde "romantiek" van de zeevaart echt niet kennen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie