Schepen van Doeksen > Doeksen slepers
Holland - museumschip
Wim Vink:
Enige teleurstelling vanavond bij mij en mijn schoonzoon.
De aangekondigde avondvaart ging niet door wegens onvoldoende deelnemers.
In mei gingen de reizen naar Schotland ook al niet door dezelfde reden.
Zou het concept uitgewerkt beginnen te raken?
Of herhaalt men de mogelijkheden te vaak?
Uit ervaring met evenementen weet ik zelf dat je die niet elk jaar moet organiseren, maar hooguit 1x per twee jaar, maar liefst nog met grotere tussenpozen.
Misschien dat de Holland eens vanuit andere havens moet gaan varen voor de broodnodige variatie.
Hopelijk dat de reizen Ts-Harl v.v. wel de nodige belangstelling zal ondervinden (hoewel, die zijn niet goedkoop).
willem boot:
--- Citaat van: Wim Vink op 28 juli 2010, 20:56:58 ---Enige teleurstelling vanavond bij mij en mijn schoonzoon.
De aangekondigde avondvaart ging niet door wegens onvoldoende deelnemers.
In mei gingen de reizen naar Schotland ook al niet door dezelfde reden.
Zou het concept uitgewerkt beginnen te raken?
Of herhaalt men de mogelijkheden te vaak?
--- Einde van citaat ---
Dit soort ondernemingen is zeer conjunctuurgevoelig. Met reizen zoals naar Schotland trek je een kapitaalkrachtig publiek dat verwend wil wezen en zeker niet geneigd is iets twee keer te doen. Ik denk ook, dat voor dat publiek de 'Holland' niet meer is dan een "gedenkwaardig" platform, waarmee ze toevallig het hoofddoel gaan uitvoeren: whiskey proeven en golf spelen. Stop je die jongens drie weken lang op de lange deining, dan worden ze vervelend om het niet anders te noemen. Misschien wordt er ook niet voldoende naar meer stabiele, wat lager in het spectrum zittende alternatieven gezocht. Toen ik eraan begon, had ik onder andere het idee er maritieme trainingen op te laten houden, maar de certificering van de trainingen vergde dan dat de hele training opnieuw werd beoordeeld, wat een godsvermogen kost. Bureaucratische problemen dus, maar misschien had men dat in de tussentijd toch moeten oppakken. Ook heb ik destijds wel gezegd: een sleepboot ruikt naar zware shag en erwtensoep (of iets anders waar de lepel rechtop in blijft staan). Iets daarvan vind je terug in Jan Heuff's boek, waar de penningmeester iets over mij zegt dat ik voor zijn rekening laat. Je moet met zoiets altijd weer nieuwe en alternatieve dingen bedenken en ik heb de indruk, dat dat er een beetje aan schort, omdat men erg op het topsegment leunt (daar zitten nu eenmaal de nodige centen, dat is dan ook weer zo).
De vaarten Hn-TS overschat men denk ik. De periode waarin de 'Holland' die veerreizen deed, ligt al dik veertig, bijna vijftig jaar achter ons en dus is het aantal mensen dat daaraan nog herinneringen heeft, lang niet meer zo groot als men denkt.
Zo'n bootje in de vaart houden kost een vermogen en dus zul je met alles wat je hebt het water dun moeten varen. Om dan voortdurend nieuwe dingen te bedenken, valt echter niet mee.
Wim Vink:
--- Citaat van: willem boot op 28 juli 2010, 22:15:52 ---
Dit soort ondernemingen is zeer conjunctuurgevoelig. Met reizen zoals naar Schotland trek je een kapitaalkrachtig publiek dat verwend wil wezen en zeker niet geneigd is iets twee keer te doen. Ik denk ook, dat voor dat publiek de 'Holland' niet meer is dan een "gedenkwaardig" platform, waarmee ze toevallig het hoofddoel gaan uitvoeren: whiskey proeven en golf spelen. Stop je die jongens drie weken lang op de lange deining, dan worden ze vervelend om het niet anders te noemen. Misschien wordt er ook niet voldoende naar meer stabiele, wat lager in het spectrum zittende alternatieven gezocht. Toen ik eraan begon, had ik onder andere het idee er maritieme trainingen op te laten houden, maar de certificering van de trainingen vergde dan dat de hele training opnieuw werd beoordeeld, wat een godsvermogen kost. Bureaucratische problemen dus, maar misschien had men dat in de tussentijd toch moeten oppakken. Ook heb ik destijds wel gezegd: een sleepboot ruikt naar zware shag en erwtensoep (of iets anders waar de lepel rechtop in blijft staan). Iets daarvan vind je terug in Jan Heuff's boek, waar de penningmeester iets over mij zegt dat ik voor zijn rekening laat. Je moet met zoiets altijd weer nieuwe en alternatieve dingen bedenken en ik heb de indruk, dat dat er een beetje aan schort, omdat men erg op het topsegment leunt (daar zitten nu eenmaal de nodige centen, dat is dan ook weer zo).
De vaarten Hn-TS overschat men denk ik. De periode waarin de 'Holland' die veerreizen deed, ligt al dik veertig, bijna vijftig jaar achter ons en dus is het aantal mensen dat daaraan nog herinneringen heeft, lang niet meer zo groot als men denkt.
Zo'n bootje in de vaart houden kost een vermogen en dus zul je met alles wat je hebt het water dun moeten varen. Om dan voortdurend nieuwe dingen te bedenken, valt echter niet mee.
--- Einde van citaat ---
Helemaal mee eens.
En tijdens vaarten behoort het sleepbotenweer te zijn, dus geen rondvaartbotenweer.
Gelukkig hebben wij allen het weer niet in de hand...... ;)
Vriend:
Over de 'wat lager in het spectrum' gezochte alternatieven, dat heeft de stichting blijkbaar al gezien. De veerdienst HT - TH deze zomer en de extra vaartochten voor donateurs vind ik daar mooie voorbeelden van. In november is er trouwens een extra vaartocht voor donateurs die ze Echte Zeebenen vaartochten noemen, niet voor de mensen met een zwakke maag ;D
De stichting heeft vind ik onvoldoende 'vastigheid' maar ik zou niet weten hoe ze dat moeten realiseren. Om een mooi voorbeeld te nemen van vastigheid neem ik maar weer eens de Friesland (1) die een heel seizoen een dienstregeling vaart. Wat je niet moet vergeten is dat op Terschelling ook al een IJmond en Talisman vaart voor zeehondjes kijken, sportvissen en al dat soort zaken. Vanuit Harlingen zal dergelijk ook wel aangeboden worden. Ze zullen goed wakker moeten blijven, vernieuwen en aan bekendheid (voor de jongere generatie als ik) blijven werken. Geen gemakkelijke opgave......
Voor iedereen die nog geen donateur is: donateur worden kan al vanaf ? 35 per jaar en je mag dan jaarlijks een keertje meevaren op de donateursdagen. Een klein beetje reclame moet toch kunnen hier ;)
Wim Vink:
--- Citaat van: Thasos op 29 juli 2010, 13:01:44 ---10 augustus dan hebben we de wereldberoemde soep van Flang, ik weet zeker dat het dan storm loopt. :D
--- Einde van citaat ---
Daar zit voor mij precies de kneep: dan is mijn Ts-vakantie alweer voorbij.
Gelukkig heb ik de foto's van vorig jaar nog.......... ;D
Foto: © Corry Vink
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie