Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Willem de Vlamingh
asjemenou_loeki_midsland:
Sorry zo bedoel ik t niet. Voor de rederij was t zeker vervelend dat er tegenslagen waren. Alleen krijg ik akelige rillingen van de 2 willems. Ik zal t positiever benaderen.
Naar Griekenland gaan zit niet in m'n budget , heb goed afscheid genomen van de Midsland en kom altijd heel graag op Terschelling en ik boek de Friesland en die stond ook klaar in de havens voor de betreffende dienst als ik fiets meeneem. En zonder fiets me de sneldienst.
L.Noorman:
De Vlamingh ligt wel op een bijzondere plek. Ik kan mij niet herinneren dat hier vaker een veerboot van Doeksen ligt.
Bootjesfan:
Blijft een curieus fenomeen dat 2 spiksplinternieuwe milieu ontlastende schepen voor de kant liggen, terwijl een oud milieubelastend schip de voorkeur geniet om de veerdienst uit te voeren. Op een een of andere manier deugt er iets hier niet, maar dat zal wel aan mij liggen.....
PiebeJanMan:
De prijs voor LNG zit rond de 1500 $/ton MGOe, terwijl de gasolie circa 800 $/ton kost. Blijkbaar verbruikt de friesland niet twee keer zoveel als een van de Willems...
nagier:
Bericht van De rederij
Goedemiddag,
Het waddenfonds kende Rederij Doeksen de subsidie toe in het kader van duurzame ontwikkelingen havens en energietransitie. Door de introductie van twee LNG-schepen tezamen met de toekomstige verdere vergroening van onze vloot maken we hierin flinke stappen. Onze vloot bestaat momenteel nu eenmaal uit zowel LNG-als gasolieschepen en soms vraagt de situatie (bijvoorbeeld toenemende capaciteit vraag) erom bepaalde keuzes te maken.
Bewerk bericht
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie