Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Willem de Vlamingh
Leen:
Volgens Doeksen wordt de Friesland in die tijd ingezet omdat men in de werf tijd van de WB met de WdV wil oefenen. Staat tenminste in Drijfveren van feb 2021. Wat de breedte ad 2.25 meter voor auto's betreft, dat is ook op de grote ferries normaal. De foto hierboven zou ook op een ferry naar Engeland of Scandinavië kunnen zijn genomen. Wat een gezeur weer op de diverse Facebook pagina's daarover. Ik vind juist het huidige auto aanbod verontrustend groot voor dat kleine wegennet op Terschelling. .
Leen:
Daar nog even over door denkend. Door de Coronacrisis is er nog steeds een negatief reisadvies naar het buitenland. Dat bijvoorbeeld de Friesland op de komende vrijdag 3 maal vaart met daarbij ook nog een afvaart van de WdV buiten de schoolvakanties om was toch in 2019 ondenkbaar in maart. Zodra we weer naar het buitenland kunnen reizen zal de vervoersvraag wel weer teruglopen denk ik.
arthur:
Als vakantiewerker in de beginjaren 70 kan ik me nog herinneren, dat de passagiers van auto's op het opstellingsgebied uit hun auto moesten, als deze naar de Noord Nederland (ex De Dageraad), Schellingerland (ex Dokter) Schellingerland (slof) Friesland, Noord Nederland (bereboot) of de Midsland reden; de auto's stonden op deze schepen toen ook al zo dicht op elkaar, maar niemand die zich daar druk over maakte...En zo moesten de autopassagiers die terug kwamen van TS in Harlingen lopend via de planken aan wal om op de kade pas weer in hun auto in te stappen
PiebeJanMan:
--- Citaat van: Leen op 9 maart 2021, 17:23:19 ---Volgens Doeksen wordt de Friesland in die tijd ingezet omdat men in de werf tijd van de WB met de WdV wil oefenen. Staat tenminste in Drijfveren van feb 2021. Wat de breedte ad 2.25 meter voor auto's betreft, dat is ook op de grote ferries normaal. De foto hierboven zou ook op een ferry naar Engeland of Scandinavië kunnen zijn genomen. Wat een gezeur weer op de diverse Facebook pagina's daarover. Ik vind juist het huidige auto aanbod verontrustend groot voor dat kleine wegennet op Terschelling. .
--- Einde van citaat ---
Die banen zien er toch breder uit, bijvoorbeeld:
DFDS - breedte schip 28,4 m / 9 autobanen / 1 trappenhuis = ca. 2,60 per baan?
P&O - breedte schip 30,8 m / 8 autobanen / 1 trappenhuis + 2 zijgangen = ca. 2,50 per baan?
Jorn:
Afgelopen week met de WdV op en neer geweest. Ik ben niet heel erg onder de indruk van het schip aan de binnenkant, aan de buitenkant vind ik haar wel gaaf. Ze maakt allemaal geluidjes (leeglopende fietsbanden, trillingen etc.), wat ik niet prettig vind en bijvoorbeeld niet ervaar op de Vlieland. Wat ik wel een groot pluspunt vind is dat het schip heel erg licht is door alle raampartijen, waarbij je zelfs bij de barsalon lichtinval van boven hebt!
Mijn foto's van de WdV in de mist en aanmerend op Terschelling:
https://photos.app.goo.gl/7Tr76SWdppPgp6R36
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie