Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Willem Barentsz

<< < (12/75) > >>

Evert Jan:
Doeksen heeft de namen bekend gemaakt: 'Willem Barentsz' en 'Willem de Vlamingh', ben er niet kapot van... :-\

Misschien een idee om onze eigen inzendingen voor de wedstrijd met elkaar te delen?

Humtidumty:
Ik weet niet of deze persoonsnamen genoeg aansprekend zijn. De herkenning richting een van de eilanden is voor mij niet sterk aanwezig.
Ik vond de namen van de vuurtorens "Brandaris" & "Vuurduin" toch aansprekender en ze geven ook meer een gevoel van verbinding en hertkenning voor zowel de bezoekers als de eilanders.
Zeker als je deze schepen op beide trajecten wilt gaan inzetten lijkt me dit een mooie zijstap van de (zeker op vlieland) enkel gebruikte naam van het eiland of het (enige) dorp erop.
Die laatste groep voelt zich volgens mij toch aardig op het tweede spoor bij Doeksen als ik de media mag geloven.

L.Noorman:
Ik vind het geen leuke namen. Ik had Stortemelk en Schellingerland ingezonden omdat ik dit mooie namen vind. Iets anders was wat mijn betreft ook prima, zolang het maar een beetje eilandgebonden zou zijn

Evert Jan:
Ik ga de naam Schellingerland zeker missen! Om toch vernieuwend, groen en Waddenzee gerelateerd te blijven had ik de lekkere korte namen Griend en Richel ingezonden, hiermee ook een beetje Vlieland tegemoetkomend....

Marten-Jan van Zanden:
Ben het gedeeltelijk met je eens. Ik ging ook voor Griend. Mijn 2e naam was Pollendam.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie