Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Willem Barentsz

<< < (72/75) > >>

Bootjesfan:
 Ben het wel eens dat het eiland zich niet voor veel autoverkeer leent. Toch heeft Doeksen blijkbaar gedacht bij de aanschaf van de Willems dat er minder auto verkeer zou gaan komen. Waarschijnlijk ook uitgegaan van een ander soort dienstregeling. En waarom niet in de winter op de doordeweekse dagen een boot 7 uur van het eiland en een avondboot om half 6 ? en de tussenliggende diensten met de snelboot? Dan kunnen de eilanders ook op andere dagen als de dinsdag naar de wal. Als ik op het eiland zou wonen zou ik overigens een auto in Harlingen geparkeerd nemen.

cupdruchan:
De laatste "winter" dienstregeling had geloof ik alleen op woensdag geen late veer- afvaart, dus dat valt dan wel mee.
Als ik de auto meeneem naar de wal probeer ik ook e.e.a. aan boodschappen te doen, en dan heb ik geen zin om die dragend mee te nemen aan boord,
dan is een auto parkeren in Harlingen voor mij geen optie.(bovendien heb ik vaak teveel om zo mee te nemen)

Bootjesfan:
Eilander tarief is nog best goed te doen met de auto denk ik?

asjemenou_loeki_midsland:
brandstoftoeslag verdwijnt per 1 juni en de Friesland blijft de hoofdboot tot en met in ieder geval 31 december [ oudejaarsdag dus ]

Bootjesfan:
Zoals verwacht, al vind ik het vanuit milieu oogpunt niet zo'n goed idee. Maar ik heb het vermoeden dat we in de loop van het jaar wel meer veranderingen zullen vernemen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie