Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Willem Barentsz

<< < (68/75) > >>

PiebeJanMan:
Willem Barentsz 29-07-2021, gezien vanaf de avondboot naar Vlieland.

PiebeJanMan:
20 augustus 2021 in de haven van Harlingen

Bootjesfan:
Het valt mij op dat de LNG schepen van AGEms gewoon hun diensten varen als hoofdboot en dat dat bij Doeksen nog steeds niet het geval is. Kopen die hun LNG daar goedkoper in? Wie weet het antwoord?

Niels:
Misschien is het in Duitsland wel anders allemaal en goedkoper

PiebeJanMan:
Er zouden natuurlijk andere contractafspraken kunnen zijn met de levering van de LNG in Duitsland. Volgens mij doet Gasum (voorheen Nauticor/Bomin Linde) dat voor AG Ems/Cassen Eils. Maar ook in duitsland zijn geen grote LNG-terminals lang in operatie (er is in 2022 net een geopend in Wilhelmshaven, maar flink duurder uitgevallen). Dus de prijzen zouden in mijn ogen min of meer gelijkaardig aan Rotterdam zijn.

De LNG prijs is in Rotterdam sinds januari alweer min of meer gelijk of net goedkoper dan gasolie. Zie screenshot hieronder voor de LNG-prijs omgerekend naar MGO-equivalent (omgerekend naar zelfde energie-inhoud). Neemt niet weg dat de LNG-prijs een enorme piek heeft gekend in het najaar van 2022. Zeker in vergelijk met begin 2021 toen de LNG-MGOe-prijs tussen 300-400 dollar was en de gasolie rond de 500 dollar.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie