Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Willem Barentsz

<< < (67/75) > >>

arthur:
Vanaf morgenochtend (19 mei dus) neemt ms. Willem Barentsz de honneurs als hoofdboot weer waar; ms. Friesland heeft zojuist haar passagiers gelost, terwijl de WB in het Oosterom wachtte, en ligt nu weer, als reserve op de "slaapplaats" op TS, terwijl ms. Willem de Vlamingh in Harlingen aan de palen stand-by ligt...

L.Noorman:
Doeksen meldt dat de Willem Barentsz vandaag haar duizendste retourvaart mag maken

arthur:
Vandaag 19 juli bleef ms. Vlieland, ná haar ochtendreis Vlieland - Harlingen de rest van de dag aan haar brug in Harlingen liggen; effe na negen uur vertrok de Willem de Vlamingh en deed de overige dagtochten op Vlie; de reden van dit is mij niet bekend. Maar er was vandaag ook weer eens een technische storing op de Willem Barentsz, die tijdens haar eerste terugreis rond half 11 van Harlingen naar TS zo rond de BS 20 anderhalf uur stil lag; daarna toch doorgevaren, gelost en veel later leeg terug naar Harlingen; ms Friesland nam de honneurs vanaf 12.30 vanaf TS waar, nu (19.20u) nog steeds. De Vlieland ligt nu nog steeds aan haar brug, de Wimpie Barentsz op haar slaapplak, de De Vlamingh is op weg naar Vlie en de Friesland loopt nou binnen en gaat straks weer terug als dienstboot naar TS... 't is nooit saai hiero...

Bootjesfan:
Techniek is nooit storingsvrij, ze zullen het wel weer oplossen denk ik....

PiebeJanMan:
Ik hoorde dat er een probleem is met een van de schroeven van de vlieland. Ze zou drooggezet worden, maar de scheepslift in Harlingen is defect. Voorlopig vaart de Vlieland op 3 motoren.
Wij zijn gisteren met de Vlamingh naar Vlieland gegaan

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie