Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Willem Barentsz

<< < (63/75) > >>

KoegelWiek:
Doeksen plaatst zojuist het volgende op de sociale media:

‘Tijdens de veerdienstafvaart van 15.05 uur van Harlingen naar Terschelling zijn door een technische storing de motoren van het ms Willem Barentsz uitgevallen. Het schip ligt momenteel voor #anker op zee en de passagiers zijn geďnformeerd. Momenteel wordt onderzocht of de storing ter plaatse kan worden verholpen. Voor passagiers die geboekt hebben voor de komende afvaarten, wordt zo spoedig mogelijk een oplossing gezocht. Zodra er meer bekend is, plaatsen we dit hier. Onze excuses voor het ongemak’

Inmiddels is de Hurricane ook al gearriveerd.

Evert Jan:
Heb wel te doen met Doeksen, de gifbeker is blijkbaar nog niet leeg, wat een pech weer....

PiebeJanMan:

--- Citaat ---Storing veer Willem Barentsz stelt Rederij Doeksen voor raadsel: 'De motoren hadden niet mogen uitvallen'
 Gisteren, 20:58 • Harlingen

FOTO REDERIJ DOEKSEN

Het is nog altijd niet duidelijk waarom de motoren van ms Willem Barentsz van Rederij Doeksen zaterdag tijdens de overtocht van Harlingen naar Terschelling uitvielen.
Opeens lag de catamaran zaterdagmiddag stil op de Waddenzee. Twee uur lang duurde het oponthoud voor de 208 passagiers en bemanningsleden, voordat het schip alsnog op eigen kracht naar de haven van West-Terschelling wist te varen. De zoektocht naar de oorzaak neemt echter flink wat langer tijd.

Nadat de passagiers rond 7 uur van boord konden, is het schip korte tijd onderzocht, waarna het zonder reizigers terug naar Harlingen is gevaren. Daar werd de hele zondag uitgebreid onderzoek gedaan. ,,Alle leveranciers van de scheepsinstallaties zijn opgeroepen, evenals onze eigen elektriciens’’, aldus directeur Dirk Spoor zondagmiddag.
Complexe schepen
,,We hebben een deel van de puzzel gelegd, maar kennen nog niet alle stukjes. Duidelijk is dat sprake was van een elektrische storing, maar daardoor hadden de motoren niet mogen uitvallen. Er is iets stuk en wij simuleren nu met behulp van computers wat er precies is gebeurd. Het zijn technisch heel complexe schepen, dus dat kan wel even duren. Ons gevoel is nu dat de storing iets aan het schip zelf betreft in plaats van aan het systeem. We denken dus niet dat dit ook kan gebeuren op het zusterschip Willem de Vlamingh.’’
De komende dagen wordt ms Friesland ingezet om de passagiers tussen Harlingen en Terschelling te vervoeren.
Lees ook | Boot van Rederij Doeksen twee uren voor anker op Waddenzee: 'Onduidelijk waarom motoren uitvielen'
--- Einde van citaat ---

https://www.lc.nl/friesland/harlingen/Storing-veer-Willem-Barentsz-stelt-Rederij-Doeksen-voor-raadsel-De-motoren-hadden-niet-mogen-uitvallen-26868497.html

arthur:
Inderdaad, de gifbeker (b)lijkt nog lang niet leeg; maar toch een klein, onbeduidend vraagje: Waarom vaart De Vlamingh niet de vaste 3x daagse retourdiensten en de tragere Friesland de (WdV)tussendiensten? Is de reder toch niet helemaal gerust, dat dit puur aan de WB als schip ligt, en dat misschien toch ook zoiets op De Vlamingh zou kunnen gebeuren???
Ik wens hoe dan ook de rederij heel veel wijsheid en nu ook eens een scheepslading geluk toe...

daniel3927:
Samen met de Willem de Vlamingh vind ik dit grotendeels een mooi schip om te zien, maar vooral die voorkant ziet er echt niet uit. Erg lomp en rechthoekig. Dat hadden ze wel wat beter af mogen werken zodat het er meer 'bootachtig' uitziet. En die mast in het midden, of wat het maar moet voorstellen. Die past echt niet bij de vorm van het schip. Verder zoals alsjemenou_loekie_midsland al zei, een zijdek erbij had veel verschil gemaakt en ook dat had het meer "bootachtig' gemaakt.  Voor een schip het is allemaal erg compact en verborgen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie