Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Willem Barentsz
Niels:
Ja ik hoorde dat er sterkere boegschroef installaties in komen.
PiebeJanMan:
Aardig wat negatieve reacties over de ruimte op het autodek op de WB op Facebook: https://www.facebook.com/RederijDoeksen/photos/a.225978314128778/3318530021540243. Nog erger dan op de Friesland volgens sommige reacties. Er zijn 6 stroken op een scheepsbreedte van 17 meter, dat zou goed moeten kunnen zou je zeggen. Door de brede zijgangen lijkt er echter niet heel veel ruimte over te blijven. Volgens de plannen van doeksen is de breedte van de stroken 2,25 meter. Dat is wel erg krap met auto's die tegenwoordig 1,80-1,90 meter breed zijn....
Door de palen in het midden blijven er in totaal maar 4 stroken beschikbaar als er vrachtwagens aan boord komen (de vrachtwagens nemen twee stroken in beslag). Ach, dan hebben de auto's in de buitenste baan ruimte genoeg ;).
cupdruchan:
Dat het autodek te klein is opgezet kan ik uit eigen ervaring beamen.
Ik moest mijn auto strak tegen de zijwand van het dek neerzetten om de binnenste rijstroken te kunnen gebruiken.
mijn mening: grote fout!!!
arthur:
Ik ben nog van de generatie, dat (we) de auto's over 3 plankjes moesten rijden en soms dmv "kontje liften" de auto's
op hun plak kregen; nooit gesjanter gehoord, hooguit wat angstige blikken van de bestuurder, vooral als 'ome' Willem Beckers meedeed...hadden we toen heel misschien betere chauffeurs of accepteerden de mensen iets meer als vandaag???
cupdruchan:
De maatschappij veranderd zeker arthu, zowel bij de passagiers als bij de Rederij.
En ik kan mijn (kleine) auto op veel plekken kwijt, dat vind ik geen probleem.
Het is echter wel het eerste visite kaartje van het eiland, en in de salons zijn ze daar beter in geslaagd als op het autodek mijns inziens
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie