Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Willem Barentsz

<< < (52/75) > >>

Germen:

De nieuwe Veerboot ms Willem Barentsz
West - Terschelling 18-7-2020

Gr. Germen

Christian:
En de winnaar is

--- Citaat van: Leen op 20 juli 2020, 11:44:10 ---Wat haar snelheid betreft, soms wordt zelfs 17 knoop gehaald zegt Vesselfinder, ze is iets sneller dan de Vlieland denk ik.

--- Einde van citaat ---

De hoogste snelheden die ik ooit feitelijk heb geregistreerd (en zo opmerkelijk vond dat ik ze heb vastgelegd):

WB bereikte haar 18 kn op 4 juli 2020 (de bestemming "Vlieland" op "myshiptracking" is verkeerd).
De VLIELAND - als niemand mijn gegevens kan tegenspreken- verliest dus maar net: 17,8 kn op donderdag, 20 oktober 2016.

Ten derde:
VLIELAND bereikte 17,7 kn op 7 februari 2019.
Het bijzondere is is dat dit een proefvaart was zonder passagiers in aansluiting op de werfbeurt, waarschijnlijk een opzettelijke poging om er het maximale uit te halen.

arthur:
ms Willem Barentsz voer vanavond met hoog water door het Schuitengat terug naar Harlingen

Humtidumty:
In het plaatje van Arthur, hieronder, staat draught 4,8m
Ik kan me echter niet voorstellen dat ze 4,8m in het water steekt...

PiebeJanMan:
Dat is volgens mij een zelf in te voeren waarde in AIS. Zou ik niet te veel waarde aan hechten.

Overigens steekt ze da haven van Terschelling (en Harlingen) achteruit uit. Pas draaien voor de havenmond. Op Facebook alweer een discussie over de boegschroeven waard.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie