Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Willem Barentsz
Marten-Jan van Zanden:
Vanmorgen om 8:10 achteruit de haven uit. Dat was de 1e keer . Nooit eerder beleefd.
Het betreft uiteraard de maiden trip van de WB.
Ik moet nog wennen aan de vormgeving van het schup.
Maar het binnengebeuren? Wat een plaatje. Vripack heeft een kunststukje geleverd. Het ziet er allemaal prachtig uit.
Binnen de horeca een nieuw systeem. Je kunt afhalen, maar ook bestellen via een qr code. Je besteld dan, geef het stoel of tafelnummer aan en het word bezorgd. Dit kan tot 20 minuten voor aankomst op eindbestemming.
Geen foto's. Die heb ik wel, maar ik adviseer een ieder om het zelf te ontdekken. Terschelling is de moeite waard, maar zeker ook deze nieuwe veerboot.
@rederij Doeksen. Gefeliciteerd met het in dienst stellen van de Willem Barentsz.
L.Noorman:
De eerste kinderziektes steken helaas al de kop op...
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/971159-nieuwe-veerboot-doeksen-twee-dagen-na-eerste-tocht-uit-de-vaart-wegens-technisch?fbclid=IwAR2zJhfo7mWntf8Ycv6aFUdX7HtvpPSfKAFpr2P5gv4EIC9pMCBHoKcmU-w
--- Citaat ---Twee dagen na de eerste tocht is de nieuwe veerboot van Doeksen uit de vaart gehaald. Er is sprake van een technisch probleem.
Er zou een storing zijn geweest in het besturingssysteem, toen het schip zondagochtend aan zou leggen in Harlingen.
Het schip Willem Barentsz vaart zondag niet meer. Dat meldt de rederij. Passagiers die een overtocht geboekt hadden, worden met een ander schip vervoerd. De rederij heeft extra mensen ingezet om dat mogelijk te maken.
Het is op dit moment niet duidelijk wat er precies kapot is, en hoe lang het duurt voordat het weer gemaakt is.
--- Einde van citaat ---
Bron: Omropfryslan
cupdruchan:
In verband met de langer aanhoudende slechte weersomstandigheden zal het ms Willem Barentsz op maandag 6 juli op latere afvaarttijden moeten vertrekken:
Harlingen – Terschelling 13:05 uur wordt 15:40 uur
Terschelling – Harlingen 15:40 uur wordt 18:15 uur
Harlingen –Terschelling 18:10 uur wordt 20:50 uur
Terschelling - Harlingen 20:40 vervalt
Passagiers worden via sms en/of mail op de hoogte gebracht.
bron: de rederij...
HansG:
Het manouvreren gaat nog niet zo soepel. Zowel bij het proefvaren als in de dienst heb ik haar nog geen één keer op Vlieland of Terschelling zonder hulp zien aanmeren. Iedere keer was er een sleep- of duwbootje bij om haar tegen de wal te duwen. En zojuist bij het verlaten van Harlingen werd ze door de Theo omgetrokken. Het verbaast me ook dat ze vanwege de weersomstandigheden een paar uur later vertrekt. Het lijkt vrij rustig weer op de webcam. Zal best wat wind staan, maar zoveel dat ze niet kan varen? Hoe moet dat straks met de eerste najaarstorm...
Leen:
Er schijnt een storing in het besturingssysteem te zitten, ze stuurt nu op de motoren met sleep/duwboot hulp. Zal morgen wel naar de werf gaan denk ik
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie