Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Willem Barentsz

<< < (44/75) > >>

valkenier:

--- Citaat van: arthur op 26 mei 2020, 10:41:37 ---Tsja, de rederij waarvoor ik vaar, laat zijn schepen in China bouwen; daar mankeert, eenmaal in de vaart, ook altijd wel wat aan, maar de visie van de baas is: "Het is daar in Azië zóveel goedkoper als in Europa (Roemenië/Bulgarije) en nog veel goedkoper als in de EU, vertimmer er maar voor een miljoen aan als ze eenmaal in dienst zijn, dan blíjven[b][/b]  ze nóg goedkoper". Alleen kan dat nu eenmaal niet met een passagiersdienst, werken aan het schip tijdens de overzet dienst. Ik weet niet waar jouw verdachtmakingen op zijn gebaseerd MJ, maar het lijkt me heel stug, dat Doeksen met deze situatie, (waterschade aan de nieuwe schepen door foutief parkeren op de zware ladingboot en zoutwater schade aan bekabeling en motoren op de Vlieland) tevreden is. De bekabeling op ms Vlieland in gigantisch, alles moet zo'n beetje verwijderd en na reparatie weer opnieuw geďnstalleerd worden, een gigaklus. Tel daar de beperkingen, opgelegd door de regering vanwege de corona en het gemopper van veel eilanders bij op, dan heb ik meer het idee van onmacht door overmacht, dan "er is meer aan de hand"...
Komend Pinksterweekend zullen er weer veel mensen naar de eilanden willen, extra diensten zijn ingevoegd, maar of dat genoeg zal zijn... misschien komt de oude, mooie Friesland wel effe helpen … (is -ook- speculatie en fantasie van mij)

--- Einde van citaat ---
Nou Arthur, je dromen/speculaties komen uit. Je kan dit weekend met oude Friesland en Holland heen en weer.

zoutwatervader:
Vanaf morgen proefvaarten. Als alles goed gaat, vrijdag proef aanmeren bij de kade.

Marten-Jan van Zanden:
Waar heb je dat gelezen?

Leen:
Inderdaad, de Willem Barentsz vaart.

HansG:
Daar gaat ze..

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie