Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Willem Barentsz
rovinge:
Duurt nog even maar dan wordt dit een vertrouwd beeld in Harlingen....
Humtidumty:
--- Citaat van: jan kramer op 14 september 2019, 21:22:07 ---Als leek moet mij toch het een en ander van het hart... Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat de positie van het schip op de Sunrise het mogelijk heeft gemaakt dat er zo veel schade is ontstaan? Je kunt toch ten allen tijde water verwachten op een zeeschip? Hoe dan ook, waar dan ook?
--- Einde van citaat ---
Als het schip in het water ligt loopt het water gewoon van het dek af.
Waarschijnlijk hebben ze echter geen rekening gehouden met het fijt dat de schepen op het droge aan de voorkant wat lager ligt en dat (zee)water tijdens het transport dus niet van het dek liep maar naar het laagste punt, dus naar binnen.
borie:
Maar normaal zijn deuren op schepen voorzien van rubber en drempels... ik denk dat de deuren achterop het hoofddoek (denk zoals op de Vlieland) een gewone schuifdeur zijn. Dan kan het buiswater van de Sunrise aan dek gekomen zijn. Ook met de trim van de Sunrise welke weleens een dikke meter kan zijn geweest loopt het inderdaad zo de trap af... dure vergissing!
Evert Jan:
Wat ik me al even afvraag, waarom stonden de Willems niet met de boeg naar voren op de Sunrise? Qua gewichtsverdeling zou dit toch moeten kunnen op zo'n schip?
asjemenou_loeki_midsland:
Dus hieruit kunnen we concluderen dat de Midsland in ieder geval in Januari / februari en misschien maart nog vaart ?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie