Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Willem Barentsz
Vriend:
--- Citaat van: valkenier op 4 februari 2019, 13:40:53 ---Het zijn moderne schepen, ik vind ze toch wel redelijk geslaagd. Ik ben wel benieuwd hoe die platte neus zich gaat gedragen als er een flinke zee staat naar Vlieland.
De midsland is op leeftijd, maar blijft wel een schip, met die zware deuren etc. Onder andere het karakteristieke motorgeluid gaan we wel missen. Ik heb er wel wat mee, met die midsland.
--- Einde van citaat ---
Dat laat zich gemakkelijk voorspellen. Dat wordt bij hoge golven weer een mooi gezicht als het buiswater tot boven de stuurhut komt. Dat heeft de Vlieland ook en dat zal bij deze niet anders zijn.
Ik vind het best mooie schepen vooral het interieur. Zal net als met de Vlieland plezierig en comfortabel reizen zijn. Alleen de neus vind ik vanuit bepaalde hoeken niet zo geslaagd.
Zoals Leen al opmerkt steken deze schepen (en de Vlieland) in positieve zin af bij het andere spul dat op de Wadden rondvaart van Texel tot Fanø. Rederij Cassen Eils heeft nog wel een paar fraaie klassiek gelijnde schepen. Het MS Funny Girl en MS Fair Lady en nog mooier de meest recente aanwinst MS Helgoland. Maar die worden ingezet voor Helgoland dus zijn niet echt aan te merken als Waddenveren.
nagier:
Wanneer gaan de nieuwe boten naar Nederland?
cupdruchan:
Als alles volgens planning verloopt, vertrekt het zware ladingschip eind februari met beide catamarans aan boord. De reis gaat via Kaap de Goede Hoop en zal zo’n acht weken in beslag nemen.
Bron: denieuweschepenvandoeksen.nl
cupdruchan:
Hoorde dat er nog zoveel afbouw werk is dat ze dit jaar niet gaan varen....
cupdruchan:
nu ten zuiden van Port Elisabeth(zuid -afrika)
gangetje van bijna 10knoop
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie