Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Willem Barentsz
Evert Jan:
Ik kan niet zeggen dat ik de beide Willems echt erg mooi vind maar het valt me reuze mee, vanuit bepaalde hoeken zien de schepen er zeker niet onaardig uit. Moest wel even wennen aan het ontwerp van de beide 'schoorstenen' die meer naar binnen zijn gekomen dan in de artist impressions te zien was. De vrij stompe voorkant is in mijn ogen het minst geslaagde deel van de schepen. Goed om te zien dat de schepen bijna zover klaar zijn dat ze binnenkort eindelijk naar NL kunnen komen, hoop dat Doeksen (en de passagiers) er veel plezier aan gaan beleven!
asjemenou_loeki_midsland:
Ik vind ze totaal niet mooi en zal ook met minder/ tot geen plezier gaan varen. Gewoon van A naar B . Maar in de zomer vaart de Friesland gelukkig nog. En deze zomer de definitieve afscheidstocht.
Marten-Jan van Zanden:
De schepen behoren inderdaad niet tot de categorie schoonheden, maar het interieur maakt dat werkelijk meer dan goed.
Dus de overtocht van a naar b vv zal de moeite waard worden.
Leen:
Wat de een niet mooi vindt, vindt de ander dat wel prachtig.
Smaken verschillen.
Ik ben wel enthousiast, lekker modern, geslaagde beschildering, fraai interieur. Ben blij dat de Midsland gaat, totaal verouderd en naar mijn smaak nu juist weer niet mooi.
Ik denk dat velen de Vlieland dan ook niet mooi zullen vinden, ook dit schip heeft een futuristisch uiterlijk.
Mijn smaak met de nadruk op smaak is dat Doeksen vergeleken bij zijn collega rederijen er goed bij afsteekt.
De Texelstroom, Oerd, Brakzand, Munsterland, Frisia 3/4 en Rungholt zijn nou ook niet echt wat je noemt klassieke verschijningen, veelal meer ponten op de Munsterland dan na.
valkenier:
Het zijn moderne schepen, ik vind ze toch wel redelijk geslaagd. Ik ben wel benieuwd hoe die platte neus zich gaat gedragen als er een flinke zee staat naar Vlieland.
De midsland is op leeftijd, maar blijft wel een schip, met die zware deuren etc. Onder andere het karakteristieke motorgeluid gaan we wel missen. Ik heb er wel wat mee, met die midsland.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie