Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Willem Barentsz
Marten-Jan van Zanden:
Hoe dan ook.
Het ziet er lelijk uit.
IALA:
--- Citaat van: valkenier op 1 juli 2018, 21:01:11 ---Ik zit naar die foto's te kijken. Ik ben geen scheepsbouwer/plaatwerker/lasser, maar dit ziet er niet echt strak uit:
Zijn die hele schepen zo hobbelig? dat zou wel een tikje jammer zijn...
--- Einde van citaat ---
Op een jacht na zal je dit bij de meeste (zee)schepen zien, dit komt door het krimpen op de spanten los van of er staal of aluminium is gebruikt.
Een (duur) jacht wordt helemaal met plamuur onderhanden genomen. Volgens mij is er wel een foefje om het krimpen zoveel als mogelijk tegen te gaan maar is te tijdrovend lees te duur. Bij jachten en oudere schepen zul je dit tegen komen.
Leen:
Als je kijkt op dit forum naar de scherpe foto's van Roel Ovinge zien de Friesland en Vlieland er ook niet wat je zegt super strak uit.
Het is ook maar net hoe de foto wordt genomen.
valkenier:
Het moet toch wel strakker kunnen dan dit. Mijn gevoel zegt dat dit gewoon voor lief wordt genomen bij de "goedkope" bouw. Ik vraag me echt af wat het afwerkingsniveau van deze schepen gaat worden bij de oplevering. Waarschijnlijk luxe ogend interieur en van buiten een beetje in elkaar gebakken. Maar goed we zullen het zien.
Leen:
Heeft iemand meer informatie van de rederij hoe het er nu mee staat.
Het is behoorlijk stil.
Als je op het internet kijkt bij Triyards, de moeder maatschappij, wordt je daar niet vrolijk van. Er is van alles aan de hand zoals het niet betalen van suppliers, een bedrijf dat het faillissement van Triyards wil aanvragen ( Ocean Energy ) een ministerie van sociale zaken in Vietnam, die achterstallige sociale premies claimt en meer van dat fraais.
Als dat maar goed gaat.
Ook is op youtube een filmpje te zien van 9 april van dit jaar , waar te zien is, dat alles stil ligt. (strategic marine vietnam)
Op een facebook pagina ( strategic marine vung tau ) wordt wel weer veel personeel gevraagd, dat dan weer wel.
Ben benieuwd of beide Willems inderdaad in december in Nederland zijn.
Als je naar de beoordelingen van reizigers op de facebook pagina van Doeksen kijkt worden de recensies m.b.t. de Midsland wel steeds negatiever.
Een leeftijd van bijna 45 jaar voor een ferry die in de zomermaanden dagelijks bijna moet worden gebruikt is wel erg oud en gedateerd.
De beoordelingen zijn daar dan ook steeds meer na.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie