Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Koegelwieck
PiebeJanMan:
De Koegelwieck op 25 augustus 2019, gezien vanaf MS Vlieland bij de Pollendam richting Harlingen.
PiebeJanMan:
Brand in de machinekamer. Benieuwd hoeveel schade er is....
--- Citaat ---Brand op Koegelwieck, boot ligt tijdje stil op zee
21 apr 2021 - 18:40 Frysk
Er is brand ontstaan op de Koegelwieck, de sneldienst tussen Harlingen en de eilanden Terschelling en Vlieland. De Koegelwieck heeft een tijdje stilgelegen op zee, maar voer daarna op eigen kracht naar de haven van Terschelling. De 99 aanwezige passagiers zijn niet van boord gehaald.
Sneldienst de Koegelwieck - Foto: Omrop Fryslân, Ronald van der Pol
Er zijn meerdere hulpdiensten onderweg naar de haven. Ook de brandweer van Vlieland is onderweg naar Terschelling.
De brand ontstond in de machinekamer. Het lijkt erop dat de brand intussen onder controle is.
--- Einde van citaat ---
https://www.omropfryslan.nl/nijs/1051190-bran-op-koegelwieck-boat-leit-skoftke-stil-op-see
L.Noorman:
Oei.... hopen dat de schade meevalt. De koegelwieck is inmiddels al een flinke kostenpost aan het worden :(
Foto is van Sytse Schoustra
cupdruchan:
"Het blusgas heeft de brand gedoofd" de brandweer is op Ts aan boord gegaan voor controle.
Volgens mij hebben alle noodsystemen prima gewerkt.
nu is het afwachten hoe de schade uitpakt. Ik heb gehoord dat er een blower in brand stond, maar of dat klopt?
Morgen(donderdag) de Tiger in de dienst.
Hopen dat het meevalt anders vallen de 23e(vrijdag) overtochten uit of worden verplaatst.
Niels:
Ik hoorde dat het 1 de hoofdmotoren was
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie