Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Koegelwieck

<< < (57/66) > >>

PiebeJanMan:
Sinds februari kampt de Koegelwieck al met storingen. Het afgelopen halfjaar zat Vlieland wel opgescheept met de oude Midsland (die met regelmaat >120 minuten over de reis deed i.p.v. de 95 minuten die worden omgeroepen) en de Koegelwieck die in de drukste weekenden de afgelopen weken zowat vaker kapot was dan wél voer.... Op Facebook een groot aantal negatieve reacties dat de Koegelwieck nu weer uitvalt.


Overigens nog een leuke alinea uit een artikeltje van MTU/Rolls Royce:


--- Citaat ---What will your fleet be like in the future?

Our next major project will be to review the existing fleet. We'll be replacing some vessels, but we will also be looking at retrofitting existing propulsion systems. Here we are open to different technologies, for example hybrid. The next steps will come in the next few years. We're confident there will soon be new legislation to do even more for the environment.
--- Einde van citaat ---
https://www.mtu-solutions.com/eu/en/stories/marine/commercial-vessels/clean-through-the-wadden-sea.html

PiebeJanMan:
In verband met een technische storing vervallen de volgende afvaarten van de sneldienst:
VRIJDAG 21 AUGUSTUS, ZATERDAG 22 AUGUSTUS en MAANDAG 24 AUGUSTUS 2020
Terschelling-Harlingen
08.10 uur
Harlingen-Vlieland       
09.25 uur
12.00 uur
14.25 uur
17.00 uur
Vlieland-Harlingen     
10.35 uur
13.15 uur
15.35 uur
ZONDAG 23 AUGUSTUS 2020
Harlingen-Terschelling
19.25 uur
20.00 uur
Harlingen-Vlieland
12.00 uur
14.25 uur
17.00 uur
Vlieland-Harlingen
10.35 uur
13.15 uur
15.35 uur
18.15 uur
Geboekte reizigers worden door ons geïnformeerd en omgeboekt.

Rederij Doeksen meldt problemen met hoge temperatuur in de motoren:


--- Citaat ---Het zal je vast niet zijn ontgaan: sneldienst #Koegelwieck kampt de laatste weken met een terugkerend probleem, veroorzaakt door een te hoge temperatuur in de motoren. De oorzaak van dit gecompliceerde probleem is moeilijk te achterhalen.

Het heeft in elk geval niets te maken met ‘achterstallig onderhoud’: onze schepen worden op zeer regelmatige basis onderhouden en gaan jaarlijks naar de werf voor groot onderhoud. Deze storing heeft te maken met complexe techniek, die momenteel helaas niet naar behoren werkt.

Ook de afgelopen week zijn er door de leveranciers aanpassingen gedaan en zijn de motoren opnieuw uitvoerig getest. Donderdag 20 augustus heeft de Koegelwieck een proefvaart gemaakt, maar helaas bleek dat de aanpassingen niet tot het gewenste resultaat hebben geleid. Verder onderzoek is nodig. Hiervoor wordt het schip maandag 24 augustus uit het water gehaald en droog gezet.

Na iedere aanpassing wordt er getest om te kijken of het schip weer in de vaart kan worden genomen. Is dat niet het geval, dan informeren we de geboekte passagiers en boeken we hen om. Het is dus niet zo, dat er steeds nieuwe problemen met de Koegelwieck zijn: het probleem dat zich voordoet, blijft helaas voortduren.

Ons eigen operationele team en technici van verschillende leveranciers doen er alles aan de storing zo spoedig mogelijk te verhelpen, zodat het schip weer in de dienst kan worden ingezet. Tot die tijd kunnen passagiers gebruik maken van de autoveerboot.
--- Einde van citaat ---
https://www.facebook.com/RederijDoeksen/photos/a.225978314128778/

Leen:
Heb ik ook gelezen, zou ook met de Vlieland te maken kunnen hebben. Ik  doel met deze opmerking op het stuk van MTU, what will your fleet be like in the future.  De Vlieland is modern genoeg om deze aan te passen.

Humtidumty:
Waarom zou dit te maken kunnen hebben met de Vlieland dan?

--- Citaat van: Leen op 21 augustus 2020, 19:57:29 ---Heb ik ook gelezen, zou ook met de Vlieland te maken kunnen hebben.

--- Einde van citaat ---

arthur:
Vandaag 2 september in de Leeuwarder Courant:
Citaat:
MOTORPROBLEEM HOUDT KOEGELWIECK AAN WAL
HARLINGEN - Een mysterieus motorprobleem houdt de Koegelwieck van rederij Doeksen nog dagen tegen de wal. Technici kunnen de oorzaak van het euvel niet vinden.

Het is een raadsel wat er loos is, verzucht Annemieke van Brummelen van de rederij. Een groot team eigen technici, technici van de motorenleverancier en van onderzoeksbureaus kan er geen vinger achter krijgen. De motoren van de snelboot worden tijdens de overtocht te warm. "En zoals dat met je eigen auto ook gaat: dan moet je aan de kant".
Het schip is vorige week donderdag uit de vaart genomen en ligt voor de terminal tussen TS brug en slaapplaats van de WB. De problemen hebben inmiddels politiek Den Haag gehaald; de VVD-fractie in de 2e Kamer stelt vragen aan inframinister Cora van Nieuwenhuizen die concessieverlener van de veerdienst is. Testen, meten, temperaturen, ze zijn er in Harlingen druk mee. Eigenlijk is het mis met de Koegelwieck sinds een grote onderhoudsbeurt begin juli. Toen werden de 2 motoren helemaal uit het schip gehaald, gecontroleerd en teruggeplaatst. "We kunnen er domweg niet achter komen. En we hebben gezegd: het móet in orde zijn." Doeksen heeft normaliter 2 snelboten in de vaart: Tiger en Koegelwieck. De laatste wordt na de drukke hoogzomer voornamelijk rond de weekenden van en naar Vlieland ingezet.
Toeristen moesten de voorbije dagen worden omgeboekt. Volgens de VVD werd "hun lange weekeinde praktisch gehalveerd". De fractie suggereert dat er een soort schaderegeling moet komen, zoals de NS die ook kent. De partij maakt zich bovendien zorgen over de schoolgaande jeugd. Dat laatste is volgens Van Brummelen niet terecht. "Zij gaan sowieso met ms Vlieland. "En die vaart gewoon".
Dat het allemaal lastig is, staat buiten kijf. Een reservesnelboot is er niet. In het meest positieve scenario, als techneuten MORGEN  euvel vinden, kan de Koegelwieck vrijdag weer in de vaart worden genomen. Doeksen houdt er echter rekening mee dat dit langer gaat duren. Niet ieder onderdeel is immers uit voorraad leverbaar.
Van Brummelen spreekt van pure overmacht. De techneut die de fout vindt, verdient een taart. "En als het deze week nog kan worden opgelost een héle grote".
Einde citaat.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie