Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Koegelwieck

<< < (3/66) > >>

Humtidumty:

--- Citaat van: Van LooT op 11 september 2006, 14:57:24 ---
--- Citaat van: joop op 11 september 2006, 14:47:07 ---Doeksen moet die boot dan eens goed maken maar nee dat doen ze niet en zo doende gaat iedere keer weer wat stuk ;)

--- Einde van citaat ---
Het beestje heeft z'n beste tijd inmiddels gewoon wel gehad denk ik.

--- Einde van citaat ---
Als ze nog niet toe zijn aan een heel nieuw schip, is het wellicht een optie alleen de motoren te vervangen?!?

Dirk:
Jah, een "slome" veerboot zoals de Friesland gaan meestal langer mee omdat ze van onderen van staal zijn gemaakt, en de lichtere boten zoals de Koegelwieck zijn volledig van aluminium om het gewicht natuurlijk binnen de perken te houden! En de motoren van de Koegelwieck zijn ook niet helemaal vrij van kwalen want begin dit jaar of eind vorig jaar was de Koegelwieck ook al uitgevallen wegens overspeed, en nog niet zo lang terug had 1 van de startmotoren het begeven! En de Koegelwieck heeft al eens nieuwe motoren gehad, dat was in 1995 3 jaar na de aflevering van de Koegelwieck, dus zo oud zijn de motoren niet eens!! Wat mij betreft kunnen nieuwe motoren toch wel een verschil maken qua betrouwbaarheid en zuinighied!

PiebeJanMan:
hier nog twee fotos van de koegelwieck:

bij het strand van vlieland:

en de koegelwieck in de middellandse zee ;) :P

Dirk:
Van de huidige Koegelwieck zijn de motoren ook al eens vervangen, heel aan het begin van zijn/haar loopbaan. De motoren zijn vervangen voor een beter type en betrouwbaarder type, dat heb ik ergens gelezen. Ik kan het niet helemaal garanderen, maar ik heb het ergens gelezen!

twintimer112:
huidige Koegelwieck heeft nu Deutz, had eerder idd andere, merk en type onbekend, wie o wie vult t aan?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie