Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Extreem weer
natureboy:
Mooie platen, Redmer, vooral de laatste drie zit actie en beweging in.
Pieter
Jelle Krijthe:
Op de Friesland zijn inderdaad geen ogen waaraan auto`s vast gezet kunnen worden. De Friesland heeft wel een beste voorraad keggen aan boord, voor als de zee zich weer eens ruig voordoet. Ook de Noord Nederland heeft van deze ogen, maar ook een heleboel keggen. De Tiger en de Koegelwieck hebben een beperkt aantal van deze sjorbanden, namelijk de riemen voorin het schip voor de passagiers ;D
Petra Lautenschutz-Vink:
Ik weet niet zo goed waar ik de vraag moet plaatsen, dus ik plaats het maar even hier;
Hoe zit het op het moment met de ijsgang op de Waddenzee??
Het ziet er naar uit dat de dooi niet gaat doorzetten en de vorst weer terugkeert.
Ik kan mij nog herinneren als kind met ijsgang gevaren te hebben in de jaren '80. Met de Schellingerland door een ijsplaat, machtig mooi vond ik dat. Je hoorde de iijsplaten schuren tegen de boot. Omdat wij ws. binnenkort naar Ts vertrekken, was ik benieuwd hoe groot de kans is om dit weer mee te maken.
Vriend:
Grappig Petra, wij gaan aanstaande vrijdag naar Vlieland en ik vroeg het me ook al af. Als je de webcams op Terschelling bekijkt, dan lijkt het mee te vallen. In de haven voor Zeezicht zie je niks, op die van de Heksenketel zie je wat drijfijs in de Kom. De sneldiensten varen ook gewoon nog. Ik kan zo snel niet op een Vlielander webcam kijken.
Zelf heb ik het nog nooit meegemaakt, ben benieuwd!
Marten-Jan van Zanden:
Volgens teletekst is de route Harlingen - Vliestroom vrij goed bevaarbaar en vanaf de Vliestroom naar de beide eilanden goed bevaarbaar.
Er is dus ijs aanwezig.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie