Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Extreem weer

<< < (11/22) > >>

marten:
Sleepboot 'Anita' van Tuinman uit Harlingen ligt momenteel op Terschelling. Ze is gister gearriveerd. Uit de marifoon gesprekken pikte ik mee dat ze kwam voor assistentie aan de veerboten. Wie weet meer? Ik hou vandaag iig de webcam en scanner in de gaten  ;).

Groeten,
Marten.

Hunter:
Hey Marten,

Ik weet dat ze op Terschelling ligt om de Friesland gisteravond
en vandaag te assisteren er schijnt iets met de Hurricane te wezen.
Dus die kan niet assisteren bij de veerboten vandaar Marten.

marten:
Bedankt Hessel. Ik dacht al zoiets.

Ik hoor nu net dat de Theo (ook van Tuinman) naar de Friesland gaat om haar in Harlingen te assisteren. De wind is kracht 8 uit westelijke richting. 8)

Groeten,
Marten.

Wim Vink:
Jan en Marten,

Bedankt voor jullie verslag ter plaatse.
Ondertussen vraag ik me af hoe men dit in het verleden deed bij het aanmeren van de Friesland en Vlielandse boten. Was daar ook altijd assistentie bij nodig of "klooide" de bemanning maar wat aan op goed geluk?
Met klooien bedoel ik overigens niks negatiefs, maar probeer me te verplaatsen in hun manier van werken in die dagen.

Wim

natureboy:
Laat ik dan ook nog een klein duitje in het slecht weer zakje doen, jammer dat ik de camera niet stand by had toen Jan Thasos z'n muts in het water waaide, (hij kon geborgen worden) maar om niet helemaal bekend te worden als de man die alleen maar oude foto's maakte, een opname van het hoge water op 1 maart j.l.

Pieter

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie