Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Bloopers en ongelukken
The Lighthouse:
Zo heeft kapitein Frans Horjus, dit ook eens gedaan, met een bootje. Maar toen zat mijn broertje in dit bootje, samen met een vriend. Ze waren met een bootje, wat niet groter was dan 4 meter en een motortje van 5 pk, de Waddenzee opgegaan. Ze hadden Vlieland bereikt. Maar toen ze terug gingen naar Harlingen raakte de benzine op...
Ze begonnen te roeien, en zwaaien naar andere boten. Maar die mensen zwaaiden terug, die begrepen niet wat er aan de hand was. Mijn broertje had inmiddels het motortje omhoog gehaald, en ze gingen verder met roeien. Op dat zelfde moment kwam de 'VLIELAND' (ex-'MIDSLAND') ook hun kant op, gevolgd door de 'SCHELLINGERLAND' (ex-'OSTFRIESLAND'). Kapitein Horjus, zag m'n broertje en z'n maat ploeteren tegen de harde stroom, die er staat tussen Vlieland en Terschelling. En vertrouwde het niet. En hij besloot om ze op te pikken. Hij draaide de 'VLIELAND', en meldde dit aan de 'SCHELLINGERLAND'. En zo werden mijn broertje en z'n maat aan boord van de 'VLIELAND' gehaald. Het bootje werd door de KNRM van Harlingen opgepikt.
Dezelfde avond nog, is het bootje verkocht door onze vader, die was niet echt blij met deze actie van m'n broertje.
We hebben kapitein Frans Horjus en de jongens van de KNRM bedankt met bloemen.
Hunter:
Hallo Allemaal,
Mijn broer komt net thuis van de boot en heeft een mooi verhaal gaat als volgt
(weet niet of het hier hoord) anders hoor ik het wel. Maar mijn broer komt net
thuis en die zei het volgende. Was een gezin die had hun auto op de Friesland
rond een uur of 12 en dacht dat de Friesland om 1 uur vertrok haha.
Dus ze komen er aan zeggen zo waar is de boot zegt mijn broer van
"Ja mevrouw die is al weg". Nu zijn ze rond kwart over 1 vertrokken
met de Typhoon naar Harlingen.
PiebeJanMan:
Alweer een tijdje stil in deze topic, maar laatst (5-4-08) weer wat beleefd;
Toen de Midsland op Vlieland voer, moest ik een dag nar Vlieland en ging er wat mis; De voorklep, die omhoog en omlaag kan was voor het grootste deel omhoog gedaan. Toen reed een vrachtwagen van Pronk aan boord en gebeurde het volgende:
IMG_1524.jpg
IMG_1526.jpg
IMG_1527.jpg
En Pronk rijdt er weer onderweg:
IMG_1531.jpg
en een verbogen voorklep blijft over:
IMG_1533.jpg
De zijkant was zelfs een soort van kapotgereten en de klep wilde niet meer verder omhoog:
IMG_1534.jpg
Tijdens de reis werd het gerepareerd met de flex 8):
IMG_1586.jpg
En het zit weer aardig:
IMG_1587.jpg
Overigens was dit niet de schuld van Pronk, maar van de bemanning van de Midsland....
brandaris:
Hier eentje van afgelopen zomer (31-7-09)
Zoals ik t verhaal heb gehoord was de eigenaar weer onderweg naar huis na een leuke vakantie op terschelling, nadat ie in de rij stond op t opstel terrein kwam ie erachter dat zijn jas nog in het gehuurde appartement lag, en zei tegen zijn vrouw: ik rij nog even snel terug, ga jij maar vast aan boord met de kinderen...
zo gezegt zo gedaan, mevrouw zat al lang en breed in de salon met de kinderen en meneer kwam weer aangescheurd... helaas voor hem was de auto brug al omhoog, maar niet even vragen aan de waldienst of ie nog mee kon, nee, volgas geven en kijken of ik nog die boot haal... nou zoals je kunt zien die heeft ie gehaald, alleen zn auto kon volgens mij (aan t kenteken te zien) direct door na de sloop.
als ie ondertussen is bijgekomen van zn domme actie heeft ie toch een geweldig verhaal van zn vakantie op Terschelling, of zou ie dit niet vertellen? :P
Wim Vink:
OP 8 april 1975 liep de Midsland bij binnenkomst van de Terschellinger haven uit het roer.
Vanwege de toen heersende ebstroom dreigde het schip tussen de dammen vast te komen zitten.
De Stortemelk werd snel te hulp geroepen en kom erger voorkomen.
Gelukkig bleek er geen schade gevaren te zijn.
(met dank aan Kees Dekker voor de exacte datum)
foto: coll. Harm v.d. Veen
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie