Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Spathoek
Evert Jan:
Op de Nieuwe Waterweg ter hoogte van Hoek van Holland
Evert Jan:
Ik blijft het een leuk scheepje vinden
en toen ging ze ook nog de Oude Maas op, laat ik daar nu op de fiets 5 min. vandaan wonen :)
Voor liefhebbers, ik heb nog meer foto's gemaakt, als je ze wilt zien stuur even en PB dan stuur ik je de link en het wachtwoord op Photobucket
groet Evert Jan
Evert Jan:
Ze ligt nu feitelijk in Rotterdam, bij Oud-IJsselmonde/Bolnes, zo te zien bij Dockside Shipfacilities in een werkhaven.
Wouter B:
--- Citaat van: Evert Jan op 15 december 2015, 16:08:38 ---Ik blijft het een leuk scheepje vinden
--- Einde van citaat ---
Ik ook, vraag me alleen af waarom dit relatief jonge schip zo'n lage dienstsnelheid heeft. Dat zal het ook minder courant voor de verkoop maken.
--- Citaat van: Evert Jan op 15 december 2015, 16:08:38 ---en toen ging ze ook nog de Oude Maas op, laat ik daar nu op de fiets 5 min. vandaan wonen :)
--- Einde van citaat ---
Die werf is bij mij hemelsbreed nog geen 5 kilometer weg, als het loopwerk en het weer willen, leuk uitje om eens te gaan buurten.
--- Citaat van: Evert Jan op 15 december 2015, 16:08:38 ---Voor liefhebbers, ik heb nog meer foto's gemaakt, als je ze wilt zien stuur even en PB dan stuur ik je de link en het wachtwoord op Photobucket
--- Einde van citaat ---
Graag!
PiebeJanMan:
--- Citaat van: Wouter B op 16 december 2015, 13:30:11 ---
--- Citaat van: Evert Jan op 15 december 2015, 16:08:38 ---Ik blijft het een leuk scheepje vinden
--- Einde van citaat ---
Ik ook, vraag me alleen af waarom dit relatief jonge schip zo'n lage dienstsnelheid heeft. Dat zal het ook minder courant voor de verkoop maken.
--- Einde van citaat ---
De leeftijd heeft daar niet eens heel veel mee te maken.
Het komt vooral door de hoge breedte ten opzichte van de diepgang en lengte, waardoor het nat oppervlak groot is. Dit geeft een hoge wrijvingsweerstand en op hoge snelheid grotere golfweerstand. Bovendien is het geïnstalleerde vermogen laag (ongeveer de helft van dat van de Friesland) en zijn de schroeven klein, waardoor de snelheid laag blijft...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie