Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

'Double Doeksen'

<< < (20/123) > >>

Wim Vink:
De Friesland ligt in de verkoop en de Oost-Vlieland is al half in de nieuwe huistijl (blauwe onderzijde).
Een foto van 26 juli 1986.



foto: © Wim Vink

Wim Vink:
Mijn (toen kersverse) vrouw maakt op 30-8-1975 bij het vertrek van Ts deze foto van de Friesland, Stortemelk, Vlieland en de Holland.



foto: © Corry Vink

Wim Vink:
Meerdere schepen van Rederij Doeksen in de haven van West-Terschelling op 19 juli 1979.
De Vlieland heeft zijn vrachtje van het gelijknamige eiland net gelost en vaart naar zijn plekje voor de nacht.
De Slof ligt al tegen de wal, net als de Friesland (bij de 1e steiger). Bij diezelfde steiger is nog net de Stortemelk te ontdekken.

De foto is genomen vanaf de Berenboot en de rode vlag geeft aan dat de haven VOL is.



dia: © Wim Vink

Wim Vink:
In februari 1985 was ik met mijn gezin tijdens de Krokusvakantie op Terschelling. Weinig krokussen gezien, want we voeren door het ijs naar het eiland. Later in de week (21/2) was er een Elfstedentocht en zat ik om 6 uur voor de buis.

De dag erna was het mistig weer met temperaturen rond het vriespunt. Eigenlijk slecht weer om foto's te maken. Dat is dan ook te zien aan bijgaande foto, waarop v.l.n.r. de Bereboot, Midsland, Friesland en vaag nog de Schellingerland te zien zijn. Foto van 22-2-1985.



foto: © Wim Vink

natureboy:
@ Wim Vink, ondanks de slechte omstandigheden een foto, waar de stemming vanaf straalt, het is een perfect sfeerbeeld van een lege koude Willem Barentszkade, zoals het is, geknipt voor een zwart witfoto en dat er behalve een aantal Doeksen schepen ook nog liefst drie Land Rovers op staan, tovert een brede glimlach op mijn gezicht ;D

Pieter

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie