Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

'Double Doeksen'

<< < (15/123) > >>

Jan Leenstra:
Zo te zien zijn het alleen de Doeksen schepen met vlaggen. Over het algemeen werd dit gedaan als er een nieuwe aanwinst arriveerde. Kan het niet 1934 geweest zijn, het jaar dat de NN bij Doeksen in dienst kwam?

Wim Vink:
De geplaatste gegevens heb ik overgenomen uit de verzameling van Tjebbe Cupido. Meer weet ik ook niet.
Ik houd me daarom ook aanbevolen voor nadere toelichting.

natureboy:
Hallo Jan en Wim

Douwe en ik zullen ons er over buigen en ik denk dat we er wel uit komen. Ik ken deze foto trouwens wel, maar ik heb eerder het idee dat het en een of andere nationale feestdag is, vanaf het kantoor van het Loodswezen word namelijk ook gevlagd.

Pieter

Wim Vink:
Beste Pieter,

Succes met de zoektocht.
Mijzelf liet die foto ook niet los. Ik had hem al eens eerder ergens gezien.
Vanavond verder gezocht en ik vond de foto in het boek van Martin Harlaar over de collectie van Hendrik en Jan Duijf. Hij publiceerde over meer verzamelingen van Terschellinger fotografen onder de verzameltitel Terschelling Vooruit.
In het deel over de heren Duijf staat op blz 33 de bewuste foto met het onderschrift:
"Omstreeks 1935, Acteraan zijn gepavoiseerde schepen van rederij Doeksen zichtbaar. Waarschijnlijk vanwege koninginnedag".

In 1935 was dat nog op 31 augustus. Gelet op de bladeren aan de bomen is dat een mogelijkheid. Overigens zie ik meerdere schepen en gebouwen getooid met de nederlandse driekleur. Het aangevoerde argument zou grond van waarheid kunnen hebben. Ik hoor graag de visie vanuit Het Behouden Huys.

PiebeJanMan:
Laatst had ik een link geplaatst naar www.geheugenvannederland.nl

en daar stond deze foto ook, met als bijschrift:
Schepen liggen aangemeerd in de haven tijdens een scheepsevenement, waaronder een tjalk, een veerboot en meerdere blazers.

Link

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie