Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

'Double Doeksen'

<< < (13/123) > >>

Wim Vink:
Een oudje uit 1976.

Midsland en Koegelwieck in de haven van West, 16-7-1976.
(Op de zijkant van de KW kan ik geen naam ontdekken.)



Foto: © Wim Vink

natureboy:
Prachtige foto's Wim, uit een tijd dat zomers nog zomers waren,die van 1976 staat mij bij als heel lang en heel warm, ik geniet van deze zwart/wit foto's, zou bijna zeggen meer, meer, veel meer van deze opnamen.

Pieter

Wim Vink:
Deze foto had ik al een tijd in mijn bezit (vanwege de autobussen). Van Jan Leenstra kreeg ik een tijd geleden de nog meer foto's die bij deze gelegenheid hoorden.
Ik kon er maar niet achter komen waarom er feest werd gevierd. Op de bijbehorende foto's stonden mijnenvegers afgebeeld, waarvan ik aan de hand van de registraties erachter was gekomen dat het 1949 of 1950 moest zijn.

Omdat ik wist dat de foto's afkomstig waren van museum 't Behouden Huys, heb ik mij tot mede-forumlid Piet Sytema gewend om hem om hulp te vragen.
Waar ik al meer dan een jaar naar op zoek was, wist hij, samen met Douwe de Groot en Frans Schot, in twee dagen tijd te beantwoorden:
In verband met de festiviteiten rond het 75 jarig bestaan van de zeevaartschool in 1950 bezocht de Marine de haven van Terschelling met 5 mijnenvegers van de Borndiep-klasse (foto's waarmee ik de site http://www.navsource.org/ erg blij mee maakte).

Dan nu de ingezonden foto: de genodigden werden vervoerd met de Noord-Nederland en de Vlieland en liepen door een erehaag van leerlingen van de zeevaartschool. Daarna werden ze vervoerd met vier bussen van Cupido. Dat was in 1950 het hele wagenpark!
Op de foto is links ook nog de Noordsvaarder te zien. Op die plek lag in de jaren altijd de loodsboot; blijkbaar was de Noordsvaarder de loodsboot van dienst.


marten:
Edit 8-10-2016; Fotopagina Harlingen opgeheven. Dit bericht is elders geplaatst.

02-05-08 te Harlingen:


Vlieland voor de haven.


Noord Nederland voor de haven.


Midsland vertrekkende.


Friesland voor de haven.

PiebeJanMan:
Zicht op Terschelling met de Koegelwieck en de Friesland:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie