Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

'Double Doeksen'

<< < (11/123) > >>

Humtidumty:

--- Citaat van: Wim Vink op  7 augustus 2007, 13:18:45 ---
De brilletjes liggen bij de B. :)

MJ had gelijk

--- Einde van citaat ---
:-[ Het zal komen doordat ik op zoek was naar een meer modern gestylde bus. Uiteraard zagen ze er in die tijd anders uit.
Dank voor de verheldering.

Wim Vink:
Zoekend naar andere foto's kwam ik deze tegen. Op 4 augustus 1967 is het plaatje geschoten van de Holland en de Vlieland, die net een nieuwe stuurhut had gekregen.

Achter in de haven is het betonningsvaartuig Waddenzee waar te nemen en een lichter. Was dat een lichter waarin de olie voor de stoomschepen (ten tijde van de foto alleen de Schellingerland, ex-dr.Wagemaker) werd opgeslagen? NB. De Schellingerland had alleen een oliegestookt stoomketeltje voor de stturinrichting, verwarming, en (!) de stoomfluit.



Foto: © Wim Vink

Wim Vink:
Op 17 augustus 1981 (vandaag precies 26 jaar geleden!!) voer de Friesland-1 als versterking in de veerdienst, voornamelijk toen bedoeld voor fietsers en lopende passagiers.
Deze plaat heb ik opnieuw ingescand en zag toen nog drie Doeksen schepen: Koegelwieck-Vlieland-Stortemelk, kortom een dubbel DD.



Dia: © Wim Vink

Wim Vink:
Double Doeksen op 19 juni 1968: Oost-Vlieland en Noord-Nederland in Harlingen.



Foto: © Wim Vink

Wim Vink:
Dit topic lijkt wat in de vergetelheid te raken, terwijl het in het recente verleden dikwijls voorbijkwam.
De reis van afgelopen vrijdag 28-12-07 naar Terschelling leverde weer nieuwe plaatjes op:


De Midsland en de Friesland lijken bijna af te stevenen op een aanvaring (voor buitenstaanders), maar uiteindelijk passeerden ze elkaar netjes.


Even later kwam de Friesland de NN tegen.


Foto's: © Wim Vink

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie