Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

'Double Doeksen'

<< < (76/123) > >>

asjemenou_loeki_midsland:
Wow dit is dubbele hemel op aarde met beide pracht tweeling knuffels zeekatten! Prachtige foto super thanks! Ik kan me nog zo herinneren in zomer 1994 toen beide schepen in Harlingen tegelijk stonden aangemeerd!! Ik werd zo opgewonden om beide tegelijk te zien en ging toen meteen aan boord op de Midsland via t autodek samen met m'n vader met 2 fietsen [ De rest van de familie ging via de zijkant ]. In 1993 waren we voor t laatst aan boord op de Schellingerland die toen dus was omgedoopt tot Oost-Vlieland wat ik toen meteen besefte. Er ging van alles door me heen weet ik nog.

Wim Vink:
De haven van West-Terschelling in 1967, op de foto gezet vanaf de vuurtoren Brandaris.
Links zien we de Holland met ernaast de Vlieland, die al een nieuw stuurhuis heeft, maar nog wel twee masten.
Verderop liggen de Friesland en de Noord-Nederland.



foto: coll. R. van Veen

Wim Vink:
Zes maal Doeksen op één afbeelding; kom daar vandaag nog eens om :).
De haven van West-Terschelling in 1972 met vooraan beeldbepalend de Holland met ernaast de Vlieland.
Erachter de Schellingerland, Friesland, Stortemelk II en helemaal buitenop de vlet Zeehond.



foto: R. Clasen

Wim Vink:
Op deze ongedateerde foto varen de Friesland en de Oost-Vlieland langs de Pollendam richting hun resp. eilandbestemming.



foto: coll. H.J. Wortel

jan kramer:
Als ik mij goed herinner staat deze foto in het boek "Zwervend over de wadden" van Jaap Kramer,Wim de Bruijn en Theo Kampa.
Als jongetje vele malen bekeken natuurlijk(boek is uit 1972) De magie van de eilanden komt in het boek nadrukkelijk naar voren.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie