Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

'Double Doeksen'

<< < (46/123) > >>

Marten-Jan van Zanden:
Het schijnt in ieder geval volgens insiders voor hilarische toestanden hebben gezorgd

arthur:
Gister lag de Midsland inderdaad aan de Vlieland brug; deze zou om 13.15 vertrekken, maar door de drukte liep dat uit; en omdat de Vlieland stroom mee had en redelijk vroeg arriveerde, kon het gebeuren, dat de voorboot naar Ts en de reguliere boot naar Vlie van plaats waren verwisseld. Ik stond van wege het slechte weer binnen in de terminal te "boatsje kieke" en het was behoorlijk chaoties, (zachtjes uitgedrukt) Welke boot moesten ze nu hebben? Frappant, dat niet een keer werd omgeroepen  welke boot men voor of Vlie of Ts moest hebben. Ook meerde de Koegelwieck aan en ontscheepte zijn passsagiers, op het moment dat de passagiers voor Vlieland door deur 3 en 4 via de Ts-brug naar de Vlieland gingen. Om het netjes en beleefd te zeggen, het was een lichtelijk chaotiese bedoeling die vrijdagmiddag, 22 juli 2011.

ben doeksen fan:
Volgens mij kon de Vlieland aan de terschellingerbrug liggen omdat de Friesland vertraging had.
Een paar weken geleden ging ik met de Friesland en toen kwam die iets na tweeën de haven binnenlopen.
Toen lag de Vlieland nog te laden toen de Friesland aankwam.


Een reden waarom de Midsland aan de brug van Vlieland ging liggen zou kunnen zijn;
de Tiger vertrok net toen de Midsland binnen kwam, de Midsland kon direct aanleggen als ze aan de vlielandbrug aanlegde.
Ik denk dat ze het daarom zo gedaan hebben.

ben doeksen fan

arthur:
Het feit dat jij de ene keer vroeger bent en een week verder later aankomt BDF, of hoe je ook maar heten mag, is het simpele feit dat de ene week die boot langer werk heeft omdat het afgaand water is en de andere week het water weer opkomt rond die zelfde tijd, oftewel stroom tegen of stroom mee; dat scheelt bij de Frieland zo'n kwartier...

Bert Gritter:
Vanavond kwamen ze bijna tegenlijk binnen.... De midsland heeft wat licht op staan......

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie