Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

'Double Doeksen'

<< < (38/123) > >>

Wim Vink:
Je argumentatie kan ik helemaal volgen en ik zou dezelfde conclusie trekken, zeker nu je schrijft dat de Bornrif in 1973 is vetrokken.
Als ik weer thuis ben (ik zit nu op m'n werk) zal ik nog een paar foto's natrekken. De meesten staan echter op website/forum.

Wim Vink:

--- Citaat van: Vriend op 16 april 2010, 13:02:28 ---
Bedoel je deze Wim? Ik kan niet nog verder inzoomen want dan wordt de foto juist onduidelijker. Ik heb geen idee wat daar ligt en betwijfel of het voorste bootje wel een sleper is.


--- Einde van citaat ---

De "sleper" is in ieder geval geen Doeksen boot. Het lijkt wel een Marine bootje. Helaas is het te ver weg: ook voor de herkenning van het beurtschip.
Erachter is wel de loodsboor Zeekoet zichtbaar.
Maar ik dwaal te ver af van het topic. :)

Wim Vink:

--- Citaat van: Wim Vink op 16 april 2010, 13:04:53 ---Je argumentatie kan ik helemaal volgen en ik zou dezelfde conclusie trekken, zeker nu je schrijft dat de Bornrif in 1973 is vetrokken.
Als ik weer thuis ben (ik zit nu op m'n werk) zal ik nog een paar foto's natrekken. De meesten staan echter op website/forum.

--- Einde van citaat ---


@Jeroen: 1973 is inderdaad correct, maar daar twijfelde ik niet aan.
Inmiddels alle foto's bekeken, maar lichte rand rondom de romp nergens kunnen ontdekken.
In die jaren waren er meer sleepboten van deze bouw, ook op bezoek in de haven van Ts.
Meer informatie heb ik niet. Misschien dat het Sleepvaartforum hulp kan bieden. http://www.kustvaartforum.com/viewforum.php?f=4&sid=9c63bee7616a05fa655917209a746166

Omdat het sleepbootje naast de Holland ligt blijft jouw argumentatie nog de beste.

natureboy:
Afgezien van de lichtgekleurde rand voldoet de sleepboot naast de Holland verder volledig aan het profiel van de Bornrif, het stuurhuis, het korte schoorsteentje en hele lijnvoering, en toch.... rond deze tijd was ik leerling van de zeevaartschool en vrij vaak op de haven, maar ik kan me niet herinneren, dat de Bornrif ooit deze kleurstelling heeft gehad, het zou kunnen zijn, dat boven het berghout het schip in de menie zit, wat betreft het grijze bootje aan de tweede steiger, zou een schip van de waterpolitie kunnen zijn, het binnenvaartscheepje kan ik niet thuisbrengen.

Pieter

natureboy:
Het mysterieuze sleepbootje (die met de lichte rand) houdt me toch bezig en zeker nu ik hetzelfde schip tegenkom op een dia, gemaakt door mevrouw Simons, uit het dia-archief van het Behouden Huys in de 70er jaren waar hetzelfde bootje met dezelfde lichte verschansing weer op voorkomt nu rechts van de Vlieland, gelukkig is dit een kleurenopname en daarop is goed te zien dat de schoorsteen geel is dus je mag er wel van uitgaan dat het hier om de Bornrif gaat.

Pieter

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie