Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

'Double Doeksen'

<< < (37/123) > >>

Vriend:
Graag gedaan Pieter. Doen we nog een mooie plaat van ongeveer dezelfde datum. De Holland met links daarnaast de Carlot. Achter de Holland de Schellingerland I en de Vlieland. Ik weet alleen niet welk slepertje voor de Holland ligt, lijkt nog het meest op de Bornrif (2).

Wim Vink:
Bornrif lijkt er veel op, maar die was toch al voor 1972 weg? Ook had die sleper geen lichte rand om de romp SSS heb ik hier niet bij de hand voor het naslaan van de exacte informatie.

Wim Vink:
@Jeroen: kun jij op de originele foto ontdekkken wat er aan de tweede steiger ligt?
Zowel het sleepbootje (?) als de beurtvaarder. De foto op het forum is te klein om dat op te maken.

Vriend:

--- Citaat van: Wim Vink op 16 april 2010, 07:22:43 ---Bornrif lijkt er veel op, maar die was toch al voor 1972 weg? Ook had die sleper geen lichte rand om de romp SSS heb ik hier niet bij de hand voor het naslaan van de exacte informatie.

--- Einde van citaat ---

Gelukkig scan ik alles op 720 dpi dus dan kun je lekker inzoomen op de foto. Dan is de korrel van de film de beperkende factor i.p.v. de pixels. Die witte rand viel mij ook al op, dat heb ik op andere foto's van de Bornrif niet gezien. Ik heb ook niet heel veel foto's van deze sleper gezien. Als je het vlootoverzicht van de rederij erop naslaat, dan kan het haast niet anders dan dat het de Bornrif is. Tiger of Lion lijken erop maar die zijn in 1969 uit de boeken verdwenen, de Bornrif pas in 1973. Eerder genoemde twee hebben ook een schoorsteen die verder uitsteekt, waarvan die van de Lion helemaal tegen het stuurhuis staat.

Vriend:

--- Citaat van: Wim Vink op 16 april 2010, 07:27:04 ---@Jeroen: kun jij op de originele foto ontdekkken wat er aan de tweede steiger ligt?
Zowel het sleepbootje (?) als de beurtvaarder. De foto op het forum is te klein om dat op te maken.

--- Einde van citaat ---

Bedoel je deze Wim? Ik kan niet nog verder inzoomen want dan wordt de foto juist onduidelijker. Ik heb geen idee wat daar ligt en betwijfel of het voorste bootje wel een sleper is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie