Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

'Double Doeksen'

<< < (35/123) > >>

Vriend:
Nog een fraaie dubbelaar vanuit de lucht.

Vriend:
Deze ansichtkaart plaatste Jan zojuist onder het topic Oost-Vlieland. Toevallig heb ik 'm zelf ook en vind ik deze plaat hier ook wel goed thuishoren: Doeksen vanuit de lucht. Als ik er een tijdje naar kijk, dan is in diverse opzichten het einde van een tijdperk zichtbaar op deze luchtopname van rond 1987:
het einde van een tijdperk van zijladers, de Friesland ligt hier te koop en de Oost-Vlieland is al omgebouwd voor koplading;
het einde van de oude huisstijl met zwarte scheepsrompen, de Oost-Vlieland is hier al wit en de Friesland ontliep dit net;
het einde van het bergingsbedrijf, de Holland in dienst voor RWS en de Stortemelk II was in 1985 al definitief vertrokken;
het einde van een mooie tijd........

Vriend:
De kleine Vlieland en de Schellingerland (2) (ex Dokter Wagemaker) van achteren gezien. De foto is genomen in de haven van West op 25 augustus 1972.

willem boot:

--- Citaat van: Vriend op  9 april 2010, 20:57:03 ---De kleine Vlieland en de Schellingerland (2) (ex Dokter Wagemaker) van achteren gezien. De foto is genomen in de haven van West op 25 augustus 1972.


--- Einde van citaat ---

Stoomspul is er dan al af, masten ingekort of vervangen door andere exemplaren.

natureboy:
De masten van de ex Wagemaker zijn toch nooit vervangen of ingekort, dat is bij de Schellingerland ex Zeeuws Vlaanderen wel gebeurd volgens mij.

Pieter

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie