Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

'Double Doeksen'

<< < (31/123) > >>

Jan Leenstra:

--- Citaat van: Pollendam op  5 december 2009, 15:06:27 ---Het is wel degelijk de Midsland (2)

De eerste Midsland voer vanaf 1933 de dienst Terschelling- Amsterdam
Na enkele eigendomsovergangen onder beheer van A.Veldman als Brandaris.
Begin jaren 70 op het Ijselmeer gezonken en vervangen door de Brandaris 2.

Bron: SSS van Willem Boot

--- Einde van citaat ---


--- Citaat van: Jan Leenstra op  5 december 2009, 16:25:37 ---Dat klopt, ik zet alleen mijn vraagtekens of deze Midsland wel echt eigendom van Doeksen is geweest. Hier heb ik nl mijn twijfels bij.

--- Einde van citaat ---

Wie weet hoe het werkelijk zit?

willem boot:

--- Citaat van: Jan Leenstra op  6 december 2009, 00:13:10 ---
--- Citaat van: Pollendam op  5 december 2009, 15:06:27 ---Het is wel degelijk de Midsland (2)

De eerste Midsland voer vanaf 1933 de dienst Terschelling- Amsterdam
Na enkele eigendomsovergangen onder beheer van A.Veldman als Brandaris.
Begin jaren 70 op het Ijselmeer gezonken en vervangen door de Brandaris 2.

Bron: SSS van Willem Boot

--- Einde van citaat ---


--- Citaat van: Jan Leenstra op  5 december 2009, 16:25:37 ---Dat klopt, ik zet alleen mijn vraagtekens of deze Midsland wel echt eigendom van Doeksen is geweest. Hier heb ik nl mijn twijfels bij.

--- Einde van citaat ---

Wie weet hoe het werkelijk zit?

--- Einde van citaat ---

Weten we niet echt. Deze beurtman 'Midsland' heeft voort zover ik weet nooit op naam van Doeksen of een van de dochterondernemingen gestaan. Het kan echter zijn, dat de Rederij er wat aan heeft gedaan en dat hoef je niet per se in de boeken tegen te komen. Wel is zeker, dat de opvolger van dit bootje, de 'Brandaris II', op enig moment met beurtvergunning enh al in de Rederij is opgenomen.

Vriend:
Niet twee, niet drie maar vier keer Doeksen op 25 augustus 1972. Genomen vanaf de Holland met rechts daarnaast de Stortemelk II. Aan de kade erachter de Schellingerland (ex Dokter Wagemaker) en daar weer naast de Vlieland - 1938.

Wim Vink:
Naast de Holland ligt zeker niet de Stort, maar dat moet de Bornrif zijn.

Vriend:
Ik zie het nu ook Wim, dat moet dan de Bornrif (2) zijn. De Stortemelk II heeft de schoorsteen vlak achter het stuurhuis staan, dan had je die op de foto moeten zien.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie