Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

'Double Doeksen'

<< < (24/123) > >>

Wim Vink:
Snelbootdrukte in de Terschellinger haven 8 mei 2009, 16.30 u.
En de Noord-Nederland ligt ook nog tegen de kade, maar is door de lage waterstand nauwelijks waarneembaar.

Aan de verre horizon is het stipje van de Friesland in de Meep te onderscheiden.



foto: webcam Tijs Knop

Wim Vink:
Een DD uit juli 1986: De Friesland ligt aan de kant voor verkoop en de kop van Schellingerland is zichtbaar.
Daar tussenin een dreigende lucht en een kleine windhoos op 22 juli 1986.



foto: © Wim Vink

Wim Vink:
Voor mijzelf vind ik dit een prachtige foto uit mijn jongste jeugd. De foto uit 1958 kan in vele topics worden geplaatst, maar omdat het om meerdere Doeksen schepen gaat, heb ik dit topic gekozen.

De Holland ligt op haar bekende plek, compleet in de donkere outfit. Erachter ligt de Zuidzee (vml Oceaan).
Naast de Oceaan liggen resp de Noordnederland (te herkennen dat er geen salon op het bovendek stond) en ernaast de Schellingerland.
Naast de Holland ligt de reddingboot Brandaris en geheel links is een stukje van het beurtschip Grejane van schipper Borsch te zien.
Dat schip voer naar Amsterdam. Menigmaal heb ik mijn fiets met dat schip meegegeven. Mijn vader voer zelfs in de jaren 50 mee van Amsterdam naar het eiland om maar zo snel mogelijk van zijn vakantie en het eiland te genieten (en het weerzien met zijn gezin, dat al eerder naar de zomerhuisjes van Knop op duin was vertrokken per NACO-bus uit Amsterdam, rechtstreeks naar Harlingen).
Jullie merken wel: de nostalgie druipt er voor mij vanaf. Terug naar vandaag!!

De foto zelf komt uit de collectie van Tjebbe Cupido.

PiebeJanMan:
Een kleine 5 uren later dan de foto van Germen:






Vriend:
De Noord-Nederland met op de achtergrond de Friesland op 13-09-2007. Let op de mensen op het wad!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie